امام جمعه موقت اصفهان:

دشمن تحمل سرعت پیشرفت علم و دانش ایران را ندارد

حجت‌الاسلام «محمودی» گفت: دشمن با به شهادت رساندن شهید مطهری، مفتح، فخری‌ زاده و... نشان داد که تحمل سرعت پیشرفت علم و دانش ایران را ندارد.
کد خبر: ۵۶۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ - 16December 2022

دشمن تحمل سرعت پیشرفت علم و دانش ایران را نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت السلام و المسلمین «سید احمد محمودی»  امام جمعه موقت اصفهان امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مناسبت‌ های هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان خواستند که راه‌ های پیشرفت علمی را همچون یک جهاد در پیش گیرند و دشمن بدخواه را ناکام سازید. 

وی با بیان اینکه استعداد علم تحقیق در ایران از متوسط علم جهان بالاتر است و اکنون نزدیک به دو دهه است جهش علمی در کشور شروع شده است، بیان کرد: حدود ۱۱ برابر رشد علم جهانی، در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان به رتبه ۱۶ رسیده‌ایم که تلاش شبانه‌ روزی پژوهشگران بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی  در بیانیه گام دوم در ارتباط با علم و پژوهش سخنان فراوانی دارد که لازم است پژوهشگران در خصوص این بیانیه فعالیت کنند، یادآور شد: دشمن با به شهادت رساندن شهید مطهری، مفتح، فخری‌ زاده و... نشان داد که تحمل سرعت پیشرفت علم و دانش ایران را ندارد.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه در هفته گذشته رئیس جمهور چین به عربستان سفر و با ولیعهد و سران اعراب خلیج فارس نشستی داشت و در پایان بیانیه‌ای صادر کردند، افزود: برخی سه دیدگاه را مطرح می‌کنند که یکی چرخش عربستان به سمت شرق، دیگری نارضایتی عربستان از آمریکا و بهره‌ گیری عربستان از قابلیت‌ های اقتصادی در چین است؛ اما این سفر یک پیام ضد آمریکایی داشت که این دو کشور به آمریکا دادند، اگر چه در این بیانیه علیه ایران هم مطالبی نوشتند، به ویژه در خصوص سه جزیره که جواب آن را هم گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان باید بدانند از اول انقلاب که ملت ایران پرتوان ایستاده و یک وجب از این میهن اسلامی را به دست دشمنان نداده است، تاکید کرد: آمریکا برای کشور ایران یک کشور خصمانه است و هیچ مذاکره‌ ای هم با او نخواهیم داشت و دشمن اول ماست و انگلستان هم از گذشته دشمنی داشته اما ارتباطات مراتبی دارد؛ اسرائیل هم هیچ نوع مشروعیت قانونی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها