مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس:

روزانه حدود ۶۰۰ دانش‌آموز از موزه دفاع مقدس فارس بازدید می‌کنند

سردار «کوشکی جهرمی» با بیان اینکه در همین ایام روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز از موزه دفاع مقدس فارس بازدید می‌کنند گفت: این موزه با هدف اثرگذاری فرهنگی بر روی همه اقشار به خصوص نوجوانان و جوانان ساخته شده است.
کد خبر: ۵۶۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ - 18December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس امروز ۲۷ آذر‌ در نشستی با «حیدر صفرپور» مدیرکل ورزش و جوانان فارس و اعضای شورای معاونین اداره‌کل ورزش و جوانان فارس که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع‌مقدس فارس برگزار شد با بیان اینکه در همین ایام روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز از موزه دفاع‌ مقدس فارس بازدید می‌کنند اظهار داشت: این موزه با هدف اثرگذاری فرهنگی بر روی همه اقشار به خصوص نوجوانان و جوانان ساخته شده و گالری موزه نیز تا سوم خرداد تکمیل و تحویل مردم داده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع‌ مقدس فارس ابتدا ابراز امیدواری کرد که خداوند به کلیه خدمتگزاران نظام توفیق بدهد رهروان خوبی برای شهدای از جان گذشته‌ای باشند که جان خود را فدا کردند تا ما در امنیت کامل و رفاه باشیم.

سردار کوشکی با بیان اینکه قدرت و اقتدار امروز ما محصول خون شهدا است تاکید کرد باید با حفظ و نشر ارزش‌های حاکم بر دوران دفاع‌مقدس این حماسه را ماندگار کنیم تا امنیت و اقتدارمان پایدار شود.

این مسئول عنوان کرد: توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس فارس در راستای اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و این مرکز آماده پذیرش و اجرای اردوهای فرهنگی ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده‌های کارکنان ادارات و دستگاه‌ها است و در همین راستا در همین ایام روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز از موزه دفاع‌مقدس فارس بازدید می‌کنند.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص مراحل احداث و تجهیز موزه دفاع‌مقدس فارس پرداخت و افزود: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ آثار مربوط به دفاع مقدس و ثبت و ضبط آن دوران و نشر ارزش‌های مرتبط با این حماسه عظیم، ساخت و ساز موزه‌های دفاع مقدس با قوت بیشتری پیش رفت و موزه دفاع‌ مقدس فارس نیز با وجود مشکلات و موانعی که وجود دارد در حال تکمیل و تجهیز است.

سردار کوشکی گفت: موزه دفاع مقدس استان فارس دارای یک ساختمان گالری اصلی و جدید است که دور آن المانی با 42 هزار پلاک مزین به نام و مشخصات شهدا و جانبازان استان ساخته شده که در نوع خود یک المان فاخر و بی نظیر و خاص است و ساختمان آن نیز توسط هنرمندان در حال هنرآرایی است و در کل این موزه نیز ۷۰ طرح و سوژه دفاع مقدسی وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع‌ مقدس فارس متذکر شد: فارس با تعداد زیادی رزمنده، آزاده، شهید و جانباز، استانی ویژه چه در دوران دفاع‌مقدس و چه در دفاع از حرم و امنیت استانی شاخص است و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به اینکه فارس در قله است نیز از همین حیث بوده زیرا فارس از نظر علمی، ادبی، فرهنگی، مذهبی و ایثار و شهادت استانی شاخص است.

انتهای پیام/ رسول رحمتی اصل

نظر شما
پربیننده ها