معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

«نظام‌واره» شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه تنظیم شد

خزعلی با با اشاره به تنظیم نظام‌واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه گفت: زنان کارآفرین بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند و در مقابل محدودیت‌ها و عدم مقبولیت‌هایی که نسبت به کار بانوان وجود دارد، می‌توانند بایستند و توانمندی‌های خود را نشان دهند.
کد خبر: ۵۶۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ - 18December 2022

نظام‌واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه تنظیم شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش اشتغال آفرینی زنان کشور در سالن وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: زنان ایرانی با توجه به صداقت و پاکدستی، دقت و ظرافت، احساس مسئولیت و تعهد بی نظیری که در امور دارند، می‌توانند در امر کارآفرینی و اشتغالزایی موفق عمل کنند.

خزعلی با با اشاره به تنظیم نظام‌واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه گفت: زنان کارآفرین بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند و در مقابل محدودیت‌ها و عدم مقبولیت‌هایی که نسبت به کار بانوان وجود دارد، می‌توانند بایستند و توانمندی‌های خود را نشان دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: زنان سرمایه‌های فکری و اجتماعی ما هستند و توانستند، صنایع دستی که خاموش شده بود را احیاء کنند و به صادرات برسانند؛ از این رو باید از ظرفیت‌های آنان در امور اقتصادی استفاده بیشتری شود.

وی در واکنش به حذف عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، تاکید کرد: زن ایرانی حدف نمی‌شود و می‌تواند مقاومت کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از زنان کارآفرین، طرح خانه‌های مولد را داریم که بزودی تصویب می‌شود و برخی مزایا نیز برای زنان کارمند در نظر گرفته می‌شود که ممکن است برای برخی کارفرمایان ناخوشایند باشد و دیگر زنان کارمند را بکار نگیرند که با همراهی دولت حل می‌شود.

خزعلی تاکید کرد: نباید دائما به دنبال آن باشیم که برای زنان در ادارات کار ایجاد کنیم، بلکه باید طوری رفتار شود که زنان رهبر حرکت کارآفرینی و در کسب و کار خانواده محور باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: در سفر‌های استانی تاکید می‌شود بازارچه‌هایی که زنان سرپرست خانوار از آن‌ها استفاده می‌کنند، زمینه ساز صادرات با کیفیت بالای کار و بسته بندی مناسب نیز داشته باشد.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این همایش با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زنان کارآفرین، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای حمایت از زنان کارآفرین و اشتغالزایی آن‌ها شکل گرفته است.

لاله فرهنگ متین اظهار داشت: حمایت از ۲۱ استان، شناسایی کارآفرینان برتر، ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان سرپرست خانوار در شهر‌های گیلان، گلستان، خوزستان، فارس، یزد، قم و زنجان از اقدامات موثر در حوزه کارآفرینی بوده است و ۳۰ درصد استان‌های کشور وارد چرخه کارآفرینی شدند و مابقی هم در مرحله شناسایی قرار دارند.

وی با اشاره به تدوین طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین، تصریح کرد: زنان کار آفرین هر استان را شناسایی کردیم که بر اساس زیست بوم فعالیت می‌کنند، تسهیلات و امکانات به آن‌ها می‌دهیم تا زن سرپرست خانوار را تحت حمایت قرار دهند.

متین تاکید کرد: ایجاد محیط امن شغلی با استفاده از کارآفرینان زن، توانمندسازی اقتصادی زنان، ایجاد پایداری شغل سه ساله برای زنان سرپرست خانوار و بکارگیری طرح‌ها با مشاغل متناسب با زیست بوم استان‌ها از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار