استاندار گیلان:

بازسازی ساختارهای فرهنگی نیازمند حرکتی انقلابی است

«عباسی» بازسازی ساختارهای فرهنگی را نیازمند حرکتی انقلابی دانست و گفت: ضعف‌های فرهنگی موجود باید با پاسخگویی، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و تغییر ساختار فرهنگی برطرف شود.
کد خبر: ۵۶۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ - 18December 2022

بازسازی ساختارهای فرهنگی نیازمند حرکتی انقلابی استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان برای تخریب فرهنگی کشور در قالب جنگ نرم اظهار داشت: رویکرد اصلی جنگ نرم فروپاشی پیوند‌های ملت، بی‌کفایت نشان دادن مسئولان و بزرگنمایی مشکلات است.

وی روشنگری، تبیین کارکرد‌های نظام اسلامی و دولت را الزامی دانست و تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای سیاست‌گذاران و برنامه‌سازان عرصه فرهنگ است.

عباسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ درباره شبیخون فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه اقدام اثربخشی برای توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب صورت نگرفت و این روزنه هر روز عمیق‌تر شد تا اینکه امروز به ابزاری برای دشمنان تبدیل شد.

استاندار گیلان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه فرهنگ طی سال‌های پس از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با وجود صرف اعتبارات قابل توجه، اما به نتایج مطلوبی در حوزه فرهنگ به‌ویژه اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی نرسیدیم و این مسأله به دلیل اقدامات جزیره‌ای، بی‌توجهی به نیاز روز و آینده‌نگری و نیز عدم مدیریت منابع بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در مسیر اعتلای فرهنگی خاطرنشان کرد: بازسازی ساختار فرهنگی نیازمند حرکت انقلابی است.

عباسی با اشاره به لزوم پیوند محکم‌تر بین حوزه و دانشگاه و روشنگری ائمه جمعه و مبلغان دینی در روستا‌ها و شهر‌ها نسبت به اقدامات نظام و دولت تصریح کرد: نباید راه را برای نفوذ دشمن به افکار و عواطف مردم باز گذاشت.

وی پاسخگویی مسئولان در برابر مطالبات به‌حق مردم به عنوان، ولی نعمتان کشور را ضروری خواند و گفت: ضعف‌های فرهنگی موجود باید با پاسخگویی مسئولان، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان فرهنگی، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین راهبرد‌های اساسی دولت سیزدهم و تغییر ساختار فرهنگی برطرف شود.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر همراه با مهربانی و خوش‌رویی را امری مقبول در جامعه دانست گفت: این فریضه مهم باید در مسیر اصلاح جامعه صورت گیرد و همگان در اجرای آن نگاهی متعادل و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها