معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

شاعران وظیفه سنگینی در جهاد تبیین برعهده دارند

«حسین‌‌میرزایی» گفت: وظیفه شاعران در حیطه جهاد تبیین در این دوران سنگین است؛ چراکه نقش شعر و شاعر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله و... بسیار تاثیرگذار بود و از این به بعد هم این چنین باید باشد.
کد خبر: ۵۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 18December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محسن حسین‌میرزایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز (یک‌شنبه) در آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس، اظهار داشت: مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد ایثار، مقاومت و استکبارستیزی در جهان و محور انسجام است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس اقشار و گروه‌های مختلف نقش خود را واضح و روشن ایفا کردند، هر قشری تاثیرگذاری مشخص خود را داشت که از جمله آن شعرا بودند که با اشعار حماسی خود، باعث تحرک و انسجام رزمندگان و مردم شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر به سنوات دور نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که شعرای فاخر و بزرگی در این کشور می‌زیسته‌اند، شعرایی که شعر‌های ماندگار سرودند.

حسین‌میرزایی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هزاران رستم را مشاهده کردیم که در مکتب این دفاع رشد یافتند.

وی خاطرنشان کرد: شعرا با پرداختن به فرهنگ غنی ایثار و شهادت و دفاع مقدس باید به سمت و سوی ماندگاری این فرهنگ در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان بروند و آن را برای آیندگان ایران اسلامی نیز به یادگار بگذارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:: یکی از شاخصه‌ها بارز شعر دفاع مقدس این است که مورد پذیرش آحاد جامعه قرار می‌گیرد و برگرفته از فرهنگ عاشورایی و زینبی است.

وی تاکید کرد: وظیفه شاعران در حیطه جهاد تبیین در این دوران سنگین است؛ چراکه نقش شعر و شاعر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله و... بسیار تاثیرگذار بود و از این به بعد هم این چنین باید باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه که منجر به وحدت بین آحاد جامعه می‌شود، گفت: اگر این وحدت ادامه‌دار باشد، به بقیه قشر‌ها نیز ساری و جاری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار