ارتش لبنان: حمله به یونیفل تجاوز علیه امنیت است

ارتش لبنان تأکید کرد که هرگونه حمله به نیرو‌های یونیفل از سوی ملت لبنان مردود است.
کد خبر: ۵۶۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ - 19December 2022

ارتش لبنان: حمله به یونیفل، تجاوز علیه امنیت لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش لبنان در واکنش به حمله به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) تأکید کرد که هر گونه تجاوزی علیه این نیروها، تجاوز به امنیت لبنان است.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان (NNA)، مراسم یادبودی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری برای «شان رونی» سرباز ایرلندی از نیرو‌های یونیفل که در حمله روز پنج‌شنبه گذشته کشته شده بود، برگزار و طی آن جنازه این سرباز برای انتقال به ایرلند تحویل هیأت این کشور شد.

در این مراسم سرتیپ «بیار صعب» عضو شورای نظامی لبنان به عنوان نماینده «موریس سلیم» وزیر دفاع و «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور حضور داشت و در سخنانی تأکید کرد که هر گونه تجاوزی علیه نیرو‌های یونیفل صرف‌نظر از حجم آن، تجاوز علیه امنیت لبنان است.

وی افزود: «فرماندهی ارتش لبنان و بقیه نهاد‌های امنیتی نهایت تلاش خود را پی‌بردن به جزئیات حادثه و سپردن عاملان آن به دست عدالت، به کار خواهند بست».

نیرو‌های یونیفل پنج‌شنبه گذشته در جنوب لبنان هدف حمله قرار گرفتند که تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار