مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

کاروان «لاله‌های زهرایی» به بابل رسید

سردار ملکی گفت: پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام با عنوان کاروان «لاله‌های زهرایی» که قرار همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر مازندران تشییع و تدفین شوند دقایقی پیش در شهرستان بابل مورد استقبال مردم شهید‌پرور این خطه از شمال کشور قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۶۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ - 19December 2022

کاروان «لاله‌های زهرایی» به بابل رسیدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در حاشیه ورود کاروان پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام به بابل اظهار داشت: پیکر‌های مطهر شهدا امروز در میدان ولایت بابل مورد استقبال مردم شهیدپرور دیار علویان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این مراسم به صورت تجمعی با حضور اقشار مختلف مردم همراه با مداحی و عزاداری برگزار می‌شود، افزود: پس از استقبال، کاروان لاله‌های زهرایی به سمت دانشگاه صنعتی نوشیروانی و مصلای بزرگ بابل تشییع می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه پس از تشییع باشکوه، مراسم «شبی با ستاره‌ها» تجدید عهد و پیمان دانشجویان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بابل برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم استقبال از کاروان «لاله‌های زهرایی» و «شبی با ستاره‌ها» به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از این مراسم، پیکر‌های مطهر ۱۲ تن از شهدای گمنام به معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران منتقل می‌شود، اضافه کرد: همچنین پیکر‌های مطهر ۲ تن از شهدای گمنام به ستاد اجرایی شهدای گمنام بابل منتقل و دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه به اجرای برنامه و تجدید میثاق دانشجویان با شهدای گمنام خواهند پرداخت.

سردار ملکی بیان کرد: پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در روز پنجشنبه تحویل سپاه کربلای مازندران خواهد شد و از شنبه سوم دی در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» رزمایش بزرگ فرهنگی معرفتی در شهر‌های غرب و شرق استان برگزار خواهد شد و مردم در شهر‌های کلاردشت، سلمانشهر، نور، تنکابن و عباس آباد از کاروان «لاله‌های زهرایی» استقبال خواهند کرد.

وی مسیر کاروان «لاله‌های زهرایی» را در شرق استان نیز اعلام کرد و گفت: کاروان شهدای گمنام در شهر‌های گلوگاه، بهشهر، میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار خواهند گرفت.

سردار ملکی زمان مراسم استانی شب وداع با شهدای گمنام را شامگاه دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ساری اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم تشییع استانی پیکر‌های مطهر ۱۱ شهید گمنام سه شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیکر‌های مطهر ۴ شهید گمنام ساری پس از تشییع استانی برای خاکسپاری به روستای سمسکنده، روستای طوقدار بخش رودپی، صدا و سیمای مرکز استان و بوستان ولایت منتقل می‌شود.

سردار ملکی تصریح کرد: همچنین در شب شهادت حضرت زهرا (س) و همزمان با مراسم استانی وداع پیکر‌های مطهر ۱۱ شهید گمنام در ساری، مراسم وداع با پیکر سه شهید گمنام در شهرستان‌های غرب استان؛ نوشهر، چالوس و رامسر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم تشییع پیکر‌های مطهر سه شهید گمنام در شهر‌های نوشهر، چالوس و رامسر نیز در سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با تشییع استانی یازده شهید گمنام در ساری، برگزار خواهد شد.

سردار ملکی افزود: مراسم تشییع و وداع با پیکر‌های مطهر هفت شهید گمنام نیز پس از مراسم استانی، در شهر‌های نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم وداع و تشییع استانی پیکر‌های مطهر ۱۱ شهید گمنام در ساری، به صورت زنده از شبکه استانی تبرستان پخش خواهد شد و از مردم شهیدپرور و قدرشناس استان جهت شرکت در برنامه‌های وداع، تشییع و تدفین این لاله‌های زهرایی دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار