کارگردان سینمای مستند:

سینما باید به درد جامعه رسیدگی کند

اسلام­‌زاده گفت: سینما باید به درد اجتماعش برسد و در غیر این صورت هیچ فایده‌ای ندارد. من در اثر مستند «هیچ کس منتظرت نیست» تلاش کردم یکی از این درد‌ها را، ولو به تلخی، نمایش دهم، اما یک فیلم سیاه برای مخاطب نسازم.
کد خبر: ۵۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 20December 2022

سینما باید به درد اجتماعش برسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، افتتاحیه مستند سینمایی «هیچ­‌کس منتظرت نیست» شب گذشته با حضور فعالان سینمایی و همچنین افراد فعال در عرصه پیشگیری از آسیب­‌های اجتماعی در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مستند سینمایی مذکور برای حاضران به نمایش درآمد و در ادامه «محسن اسلام­‌زاده» کارگردان مستند «هیج­کس منتظرت نیست» در توضیح کار خود اظهار داشت:  قبلا به ژانر یا گونه سینمای مستند فقط از باب سرگرمی نگاه می‌شد اما الان افراد دخیل در این حوزه به این نتیجه رسیده‌­اند که باید با مردم صحبت کرد چراکه مستندساز می‌­تواند صدای مردم باشد تا از این طریق صدای آنها به گوش مسئولان تصمیم ­گیر برسد.

اسلام‌­زاده در ادامه ضمن قدردانی از عوامل سازمان سینمایی سوره گفت: این اثر مستند در 27 اسفند 1399 ضبطش شروع شد و تا مرداد 1400 ادامه داشت. مستند هیچ­کس منتظرت نیست در جشنواره‌­های سینما حقیقت و فجر سال گذشته حضور داشته است.

وی همچنین یادآور شد: ما در این اثر مستند تلاش داشتیم که به معضل معتادان متجاهر و کارتن خواب بپردازیم؛ به ویژه زنان که با اقدامات سلبی در شهری مثل تهران مواجه شده‌اند به طوری که با دستگیری چندین هزار نفر در منطقه‌ای مثل جنوب تهران هنوز این معضل حل نشده است.

این مستندساز در ادامه ضمن انتقاد از اقدامات نسنجیده شهرداری تهران در برخورد با معتادان متجاهر گفت: متاسفانه شهرداری تهران در این عرصه اشتباه بزرگی را مرتکب شد و آن هم تعطیلی مرکز درمانی خانم سپیده علیزاده، شخصیت محوری این مستند، برای مددرسانی به معتادان بود. امیدوارم افراد دخیل و تصمیم ­گیر برای این کار خود پاسخی داشته باشند چرا که نزدیک به 200 از بانوان معتادی که در این مرکز برای درمان حضور داشتند بعد از تعطیلی این مرکز معلوم نیست الان در کدام قسمت از شهر تهران پراکنده شده‌اند. مشخص نیست که چه بلایی قرار است به سرشان بیاید.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان دخیل و تصمیم گیر دوست و دشمن خود را نمی‎‎شناسند، گفت: این افراد مسئول هرکسی که انتقاد، ولو انتقادی سازنده داشته باشد را دشمن می‌دانند. من بارها گفته‌­ام که شخصی مثل خانم علیزاده نیازمند حمایتی است که بتواند به وسیله آن به معتادان متجاهر مدد رسانده و آن­ها را درمان کند.

اسلام­زاده در پایان تاکید کرد: سینما باید به درد اجتماعش برسد و در غیر این صورت هیچ فایده‌­ای ندارد. من در این اثر مستند تلاش کردم که یکی از این دردها را، ولو به تلخی، نمایش دهم اما یک فیلم برای مخاطب سیاه نسازم.

در پایان این مراسم با حضور «مجید عسکری» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از محسن اسلام زاده با اهدای قطعه کاشی حرم مطهر رضوی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار