رئیس بنیاد ملی نخبگان:

لایحه‌ای برای فراقوه‌ای کردن بنیاد ملی نخبگان در حال تنظیم است

دهقانی‌فیروزآبادی گفت: لایحه‌ای برای فراقوه‌ای کردن بنیاد ملی نخبگان در حال تنظیم است و فکر می‌کنم که ظرف ۲-۳ ماه آینده پیش‌نویس آن آماده شود.
کد خبر: ۵۶۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ - 20December 2022

لایحه‌ای برای فراقوه‌ای کردن بنیاد ملی نخبگان در حال تنظیم است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگویی درباره راهکار‌های فراقوه‌ای کردن بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: تنها راه فراقوه‌ای نگاه کردن به مسئله نخبگان این است که شناسایی نخبگان را از این فرآیند غیرفعال به یک فرآیند فعال تبدیل کنیم، یعنی ما نخبگان را شناسایی کنیم نه اینکه آن‌ها بیایند و خودشان را معرفی کنند.

وی افزود: همچنین باید نخبگان را تربیت کنیم و آن‌ها را برای حکمرانی آماده کنیم. اگر نخبگان ما در مناسب حکمرانی و مدیریت در قوای مختلف بنشیند و به نمایندگان مجلس، مدیران قوه قضائیه و مدیران اجرایی کشور تبدیل شوند، می‌توانند کشور را به سمت نخبگی حرکت دهند.   

معاون علمی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که تدوین لایحه دولت برای فراقوه‌ای کردن بنیاد ملی نخبگان در چه مرحله‌ای است؟، بیان کرد: مطالب در این مورد مطرح شده و لایحه در حال تنظیم است و فکر می‌کنم که ظرف ۲-۳ ماه آینده پیش‌نویس آن آماده شود. این لایحه مبتنی بر این ۲ راهکاری که عرض کردم، تدوین خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها