نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

ضرورت اصلاحات اساسی در شیوه‌های حکمرانی/ راه مقابله با جنگ ادراکی-شناختی دشمن «جهاد تبیین» است

مرحبا با تاکید بر ضرورت اصلاحات اساسی در شیوه‌های حکمرانی گفت: بهترین راه برای مقابله با جنگ ادراکی-شناختی دشمن جهاد تبیین است، جهاد تبیین یعنی آنچه که هست را به شیوه هنرمندانه و صادقانه برای مردم تشریح کنیم.
کد خبر: ۵۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 21December 2022

رسانه‌های معاند حق ندارند برای مردم تعیین تکلیف کنند/«غلامرضا مرحبا» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به جنگ شناختی محور عبری-عربی-غربی علیه ملت ایران اظهار داشت: در جنگ شناختی که دشمن علیه ملت ایران به راه انداخته است، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم فرد دیگری از ما دفاع کند، زیرا، این تصور باطل است، ما باید خودمان دست به کار شویم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین بپردازیم.

مرحبا با بیان اینکه بهترین راه برای مقابله با جنگ ادراکی-شناختی دشمن جهاد تبیین است، تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی آنچه که هست را به شیوه هنرمندانه و صادقانه برای مردم تشریح کنیم، اگر مردم احساس کنند که خدایی نکرده قرار است مورد بمباران اطلاعات دولتی غیر واقع قرار بگیرند، قطعاً نسبت به آن مقاومت می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آیا قبل از انقلاب، انقلابیون از ابزار تلویزیون و رسانه برای پیشبرد اهداف و امورات انقلاب استفاده کردند؟ خیر، مساجد و هیئات بودند که تبدیل به تریبون انقلاب شدند که به اعتقاد من سرمایه عظیمی بود، زیرا همین ظرفیت مساجد بود که توانست به خوبی هشت سال جنگ را به خوبی اداره کند.

وی افزود: چرا ما از مساجد و مردم فاصله گرفته‌ایم و اساساً چرا بین خودمان و مردم مرزبندی کرده‌ایم؟ ما قطعاً باید در ارتباط با مردم رویه فعلی خود را اصلاح کنیم، معتقدم هیچ حرف و بحثی درخصوص اصول انقلاب و نظام وجود ندارد و در صورتی که کسی بخواهد خدشه‌ای به آن وارد کند باید تمام قد در مقابلش ایستادگی کنیم، اما در عین حال نیاز است در شیوه‌های حکمرانی در حوزه‌های مختلف اصلاحات اساسی داشته باشیم.

مرحبا با بیان اینکه نیاز است سازوکار اجرایی در کشور کارآمدتر باشد، تصریح کرد: به طور مثال در اوایل انقلاب ما از سیستم نظام پارلمانی استفاده می‌کردیم، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم با اصلاح قانون اساسی نظام نیمه ریاستی- نیمه پارلمانی را ایجاد کنیم، بنابراین ما می‌توانیم ضمن حفظ اصول اساسی و بنیادین نظام و انقلاب در شیوه حکمرانی اصلاحاتی داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم باید این حس را داشته باشند که دولتمردان و مسئولان کشور نسبت به مشکلاتشان آگاه و حساس هستند و اقدامات لازم را در زمان مناسب با تعامل و همفکری مردم انجام می‌دهند، در چنین شرایطی غریبه‌ها و دشمنان مجال سوءاستفاده از وضعیت کشور را پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات خانوادگی و داخلی کشور به غریبه‌ها و دشمنان ارتباطی ندارد، تصریح کرد: رسانه‌های معاند با هزاران کیلومتر فاصله از ایران و مشکلات مردم ایران حق ندارند برای این مردم شریف تعین تکلیف کنند، معتقدم اگر قلب‌ها به یکدیگر نزدیک شود و مردم دولت را از خودشان بدانند و دولت مردم را از خودش بداند، بسیاری از مشکلات کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

مرحبا تاکید کرد: واقعیت این است که کارهای خوب و بزرگی که نظام انجام داده است یا به مردم منتقل نشده است یا خیلی بد برای مردم تبیین شده است که برای مردم خیلی قابل پذیرش نیست، امروز دستگاههای فرهنگی متعددی در کشور اعم از صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و .... داریم که متأسفانه خروجی و بازده‌شان مقبول نیست.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار