فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

رسانه‌ها در رفع مشکلات و کمک به توسعه نقش بسزایی دارند

«خرم‌دل» گفت: نقش رسانه‌ها در رفع مشکلات، محرومیت‌ها و کمک به توسعه بر کسی پوشیده نیست که این مهم نیازمند نگرش خبرنگاران به سمت تولید محتوای توسعه‌محور با در نظر گرفتن اخلاق است.
کد خبر: ۵۶۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ - 20December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در رفع مشکلات، محرومیت‌ها و کمک به توسعه بر کسی پوشیده نیست که این مهم نیازمند نگرش خبرنگاران به سمت تولید محتوای توسعه محور با در نظر گرفتن اخلاق است.

وی با تشریح آسیب‌های کار رسانه‌ای در مواقع بحران، افزود: در جریان زلزله سی‌سخت با اینکه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کردند، اما به خوبی خدمات منعکس نمی‌شد و در برخی موارد نیز شاهد سیاه‌نمایی توسط برخی رسانه‌ها بودیم.

خرم‌دل به رویکرد کشورها در خصوص مخالفت با جنبه‌های خشونت در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: اروپا برای عدم ترویج خشونت در فضای توئیتر به مالک آن یعنی ایلان ماسک هشدار داد که در صورت عدم کنترل آن، فعالیت توئیتر محدود می‌شود بنابراین در همه کشورها فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی دارای ساز و کار قانونی است.  

خرم‌دل خاطرنشان کرد: جوانان از تاریخ و حوادث گذشته در کشور ما اطلاع چندانی ندارند که در این شرایط نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم تا واقعیت‌ها به گونه‌ای مناسب تشریح شود. در هر کجا قانون توسط مسئولان رعایت شد، مشکلات کمتر است بنابراین با مطالبه‌گری از مسئولان براساس قانون به دنبال رفع مشکلات و معضلات باشید.

خرم‌دل تاکید گفت: در کنار مطالبه‌گری برای مشکلات مردم اما با رعایت چارچوب‌های قانونی خدمات مسئولان نظام باید بیان شود. قدردانی از مردم، پیگیری مشکلات، رساندن صدای مردم به مسئولان از جمله مهمترین وظایف و قدردانی از حضور و مشارکت مردمی در صحنه‌های مختلف محسوب می‌شود. رسانه‌ها باید عالمانه، صرفا برای رضایت خدا و نه رضایت مسئول قلم بزنند تا اثرگذاری آنها چند برابر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار