در موزه دفاع‌مقدس فارس؛

اردوی درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دختر برگزار شد

هفتمین روز از دوره اردوی عملی درس آمادگی دفاعی با حضور حدود 600 دانش‌آموز دختر از صبح تا عصر امروز در موزه دفاع‌ مقدس فارس برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ - 20December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، هفتمین روز از دوره اردوی عملی درس آمادگی دفاعی با حضور حدود 600 دانش‌آموز دختر از صبح تا عصر امروز 29 آذر در موزه دفاع‌ مقدس فارس برگزار شد.

در این دوره دو هفته‌ای که همچنان ادامه دارد روزانه بین 400 تا 600 دانش‌آموز از موزه دفاع‌ مقدس فارس دیدن کرده و از نزدیک با سیره شهدا آشنا می‌شوند تا بنا به گفته سردار کوشکی مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس فارس در مسیر هویتی این موزه که با هدف اثرگذاری فرهنگی بر روی همه اقشار به خصوص نوجوانان و جوانان ساخته شده قرار بگیرند.

این دوره به همت اداره کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس فارس، سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی حضرت سمیه (س)، آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز، کانون بسیج رسانه شیراز و سازمان بسیج رسانه فارس و سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس، حوزه بسیج دانش‌آموزی حضرت علی اصغر (ع) سپاه بقیه الله شیراز و معاونت فضای مجازی سپاه فجر فارس تدارک دیده شده است.

 آشنایی نسل جدید به ویژه دهه هشتادی‌ها با آرمانهای شهدا، تبیین چرایی آغاز جنگ تحمیلی و حماسه‌سازی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس و بیان رشادتها، حماسه‌سازی‌ها و در عین حال مظلومیت رزمندگان ما در جنگ تحمیلی، تبیین دلایل پیروزی ما در این نبرد تمام عیار و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن به ویژه خنثی‌سازی جنگ نرم و تهاجم شناختی دشمن و سرمایه‌گذاری عظیمی که بر روی نوجوانان، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما کرده از مهمترین اهدافی است که برگزارکنندگان این دوره بر اساس آن اقدام به برپایی آن نموده‌اند.

روایت‌گری سیره شهدا توسط دو پیشکسوت دفاع مقدس و روایتگر شاخص استان فارس استاد حاج اکبر آرام و سرهنگ حاتم مظفری و بازدید از بخشهای مختلف باغ موزه دفاع‌ مقدس فارس از دیگر بخشهای اصلی این اردوی فرهنگی دفاعی است که کماکان در روزهای آتی نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها