در همایش تقدیر از پژوهشگران دانشگاه امام حسین مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: اذعان غرب به رویش قدرت جدید از ایران/ انگلیس جریانی از عمق تاریخ تحقیرکننده و ارمغان آورنده‌ کشتارهاست

فرمانده کل سپاه با تاکید بر لزوم تبیین جنایات آمریکا و انگلیس در سطح جهان، گفت: انگلیس هویت لحظه‌ای نیست، بلکه جریانی از عمق تاریخ تحقیرکننده و ارمغان آورنده قحطی و کشتارهاست.
کد خبر: ۵۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ - 21December 2022

اذعان غرب به رویش قدرت جدید از ایران/ دشمن به دنبال ناکارآمد کردن مدل انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه جامع امام حسین (ع) و رونمایی از آزمایشگاه هوش مصنوعی و دیگر دستاورد‌های این دانشگاه، با تأکید بر اینکه، ما امروز بدون جهانی شدن ابعاد و دامنه‌های قدرت ایران نمی‌توانیم مقابل جهان قدرت بایستیم، اظهار داشت: لازمه عبور از چالش‌ها، موانع و مخاطراتی که دشمن ایران، دشمنان اسلام و دشمنان ایران و اسلام آفریدند، بدون قدرتمند شدن ممکن نیست.

سردار سلامی افزود: ما با کسانی روبه‌رو هستیم که برای حاکمیت بر جهان علم و هنر ابزار و فناوری را تماما به خدمت گرفته‌اند و با همین ابزار‌ها برای کوچک‌سازی و محدودسازی و توقف ما عمل می‌کنند. دشمن این واقعیت را دریافته است که یک قدرت عظیم در حال رویش است و این قدرت با آرزو‌های دشمن در ستیز است. رویکرد‌های او برای اداره جهان را نمی‌پسندد، آرمان‌های او را تحمل نمی‌کند، یک قدرت جوانه زده و از حالت جوانه زدن به یک نهال تبدیل شده، این نهال در مواجهه با طوفان‌های سخت و سهمگین مستحکم‌تر شده و هر روز در حال گسترش شاخسار‌های امیدبخش خود به عالم است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این نظام مقدس و انقلاب مطهر ماست که برای تنفس فضای عمومی جهان نسبت به مسمومیت‌های اخلاقی، علمی و معنوی در حال تلاش است که با این مسمومیت‌ها مبارزه و جهان را پاکیزه کند تا اخلاق و معنویت و سلامت را در پیکره جهان جاری سازد و این هویت انقلاب ماست.

وی با اشاره به جایگاه ایران در جهان بیان کرد: ایران اسلامی در مقابل این قدرت‌های زورگو و فریبکار صف‌آرایی کرده و برای همین، دشمن به میدان آمده است تا ما را در این مسیر متوقف کند، تحت سیطره خود درآورد، جغرافیا را تغییر دهد و مناسبات را بر اساس ایده‌آل‌هایش تنظیم کند. نبرد در این عرصه است تا الگویی با محوریت اسلام در سطح مکتب و ایران در سطح جغرافیا شکل نگیرد که جهان را به اشتهای تکرار آن مدل تحریک کند.

سرلشکر سلامی نبرد امروز را نبرد الگو‌ها و مدل‌ها دانست و گفت: دشمنان برای اینکه مدل انقلاب اسلامی را ناتوان و ناکارآمد نشان دهند، نقطه مرکزی راهبرد خود را بر متوقف کردن این انقلاب و شکست دادنش گذاشتند؛ لذا ما برای مقابله با این راهبرد دشمن، محکوم به پیروزی، پیشرفت و گشایش راه در این مسیر هستیم؛ این سرنوشت و مقدر ماست، برای حفظ عزتی که به دست آوردیم.

وی با اشاره به دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی کشور طی سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: رضاشاه را دیدیم که بخشی از مهره شطرنج سیاسی از سوی انگلیسی‌ها بود. این راهبرد همیشگی دشمن است، ولی این ایران دیگر ایران گذشته نیست. یک ایران عبور کرده از مرزها، گسترش یافته در کره زمین، یک ایران قدرتمند و نیرومند در عرصه‌های علم، فناوری، فرهنگ، قدرت دفاعی، آگاهی‌بخشی‌های جهانی و داشتن یک ملت آگاه و با اراده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما برای شکست دشمن به علم و فناوری نیازمندیم. این قوی‌ترین و مؤثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است. نقش دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) در مسیری که انقلاب پیش می‌رود، نقش مؤثری است که می‌تواند تعیین‌کننده و یک پیشران قوی، پرچم‌دار بزرگ، بیرق‌دار الهام‌بخش و اثبات‌کننده قدرتِ توانستن باشد. در همین دانشگاه ذخائر ارزشمندی از توانستن‌ها، استعداد‌ها و قابلیت‌ها وجود دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: دانشگاه امام حسین (ع) نقشی ممتاز و محوری در این حرکت بزرگ ملت ایران به سمت فتح قله‌های علم، آگاهی، الهام و فناوری دارد؛ این نقش را خواهد آفرید؛ این یک شعار نیست، بلکه ماموریت ماست. دانشگاه ما می‌تواند الگوی تمام‌عیار در عرصه علم و فناوری باشد که دانشجویان باید در این میدان، دشمن را ناکام بگذارند.

وی گفت: ما نیازمند دانش و فناوری هستیم؛ زمانی این اتفاق می‌افتد که دانشگاه در ارائه محصولی پسندیده در جامعه علمی کشور بدرخشد. فصل درخشندگی و طلوع دانشگاه آغاز شده است. از سال گذشته تا امروز رخداد‌های ملموس این دانشگاه در عرصه پیشرفت علمی قابل ارزیابی است. در عرصه علوم انسانی، علم سیاست، جغرافیا، علوم جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم اجتماعی و انسانی حتماً دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) باید در مقابل تفکر غرب که می‌خواهد با منحصر کردن علوم در اندیشه جهان، هدایت و مدیریت جهان را به دست گیرد، مقابله کند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: غرب به دنبال سیطره بر علوم انسانی است. کسی که می‌خواهد جغرافیای سیاسی و هویت سیاسی قدرت‌ها را بشناسد، باید کتاب این دانشگاه را به‌صورت علمی و فرمول‌بندی‌شده بخواند. کتابی که مبتنی بر واقعیت‌های تاریخی و واقعیت‌های حال حاضر جهان باشد و اذهان جهان را تحت تعلیمات خود قرار دهد.

سرلشکر سلامی خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: جغرافیای سیاسی که شما می‌نویسید، قطعاً با آنچه که غرب می‌نویسد، متفاوت است؛ در آنجا تروریسم به گونه‌ای دیگر تعریف می‌شود و مصادیق آن با مصادیق ما متفاوت است. تصویر دل‌انگیز نظام را شما باید ارائه دهید، و رد پای خونین آمریکا و انگلیس را در منازعات جهانی، شما باید مشخص کنید؛ زیرا نیمی از قبرستان‌های عالم مربوط به کشته‌هایی است که آمریکا و انگلیس به ارمغان آوردند.

وی درباره نقش انگلیس در جنایات بشری بیان کرد: انگلیس هویت لحظه‌ای نیست، بلکه جریانی از عمق تاریخ تحقیرکننده و ارمغان آورنده‌ی قحطی و کشتارهاست. این‌ها وجودشان کشتار جمعی است، مدل روابط‌شان با دنیا بر مبنای کشتار جمعی است که یا انسان‌ها و یا هویت‌ها، اعتقاد‌ها و سنت‌ها را کشتار می‌کنند. این تاریخ را دانشگاه باید بنگارد.

فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب ما زیباترین، غنی‌ترین منحصربه فردترین دانش و فناوری مدیریت را در همه عرصه‌ها دارد. به عبور ایران از تحریم‌ نگاه کنید؛ مطمئنم هیچ کشوری از عرصه این تحریم‌جهانی به این زیبایی نمی‌توانست عبور کند. غم‌انگیز است که غرب در بخشی از جامعه نخبگانی ورود داشته باشد. ما غرب را تجربه کردیم و اگر تجربه نکرده بودیم، شاید این موضوع که تمایل به غرب در بخشی از جامعه نخبگانی ما وجود داشته باشد، این‌قدر غم‌انگیز نبود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه انگلیس همان انگلیس زمانِ «چرچیل» است، اظهار داشت: هیچ شخصیت انگلیسی در ذهنیت، آرمان و تفکر تغییری نکرده است؛ آن‌ها همان استعمارگران قدیمی در قالب‌های جدید هستند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با اندیشه غرب کشور را بسازیم؛ چرا که مسلمان هستیم و از دین، عرفان، سیاست و تاریخ غنی برخورداریم که این تاریخ وقتی با اسلام پیوند می‌خورَد، ممتاز می‌شود. باید به سمت روشن کردن فضای تاریخ، تفکر، اندیشه و بینش برای عالم بروید. حرف شما را نباید فقط دانشجو‌ها بلکه همه باید بشنوند.

فرمانده کل سپاه گفت: در جایی که فقط آمریکا مسلط است، شما می‌توانید از او سبقت بگیرید و در عرصه علمی، دشمن را جا بگذارید. دانشگاه باید این کار را انجام بدهد. ماهم امسال اعتبار بیشتری برای این کار اختصاص می‌دهیم.

سرلشکر سلامی در پایان خطاب به دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) تأکید کرد: باید بیرق علم دست شما باشد و از دستان شما منتقل شود تا همه دانشگاه‌ها این جبهه عظیم علمی را درست کنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار