سفر «بافل طالبانی» به شمال شرق سوریه و دیدار با فرمانده «قسد»

رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن سفر به شمال شرق سوریه با فرمانده قسد و فرمانده نیرو‌های ائتلاف بین المللی تحت فرمان آمریکا در عراق و سوریه دیدار کرد.
کد خبر: ۵۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 21December 2022

سفر «بافل طالبانی» به شمال شرق سوریه و دیدار با فرمانده «قسد»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «بافل جلال طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن سفر به شمال شرق سوریه با فرمانده نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) دیدار کرد و دو طرف درباره تحولات سیاسی مرتبط با مسئله کرد‌ها در سوریه گفت‌وگو کردند.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان با «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قصد) و ژنرال «متیو مک فارلین» فرمانده نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور «وهاب حلبچه‌ای» مدیرکل مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت توسعه و تقویت مکانیسم‌های هماهنگی و همکاری برای مقابله با بقایای داعش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه تأکید کردند.

طالبانی و عبدی درباره اوضاع سیاسی حکومت محلی کرد‌ها در شمال شرق سوریه و همچنین تحولات اقلیم کردستان عراق و تازه‌ترین تحولات سیاسی مرتبط با مسئله کرد‌ها در سوریه و عراق گفت‌وگو و بر حل مسالمت آمیز مشکلات و تداوم هماهنگی نظامی برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

طالبانی در این دیدار به گام‌های برداشته شده برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته نیرو‌های کُرد پیروزی‌های چشمگیری را به دست آوردند و ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کردند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش هماهنگی بین طرفین می‌تواند پیروزی‌های بزرگ‌تری را به‌ویژه در مناطق مرزی عراق و سوریه که شاهد خلاء امنیتی و تحرکات تروریست‌ها است، محقق سازد.

طالبانی تمایل حزب اتحادیه میهنی کردستان را به حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات ابراز و بر تلاش این حزب برای تبدیل گفتگو به عنوان مبنایی برای حل مشکلات و غلبه بر وضعیت فعلی، تأکید کرد.

عبدی نیز با ابراز خرسندی از سفر طالبانی به شمال شرق سوریه گفت که کمک‌ها و حمایت‌های مستمر اتحادیه میهنی کردستان را فراموش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتحادیه میهنی کردستان حامی واقعی و وفادار نیرو‌های سوریه دموکراتیک است و به ویژه نیرو‌های ضد تروریسم اتحادیه میهنی کردستان نقش مهم و تأثیرگذاری در عملیات امنیتی و نظامی قسد بر ضد داعش داشتند.

بافل طالبانی روز سه‌شنبه برای دیدار با رهبران نیرو‌های سوریه دموکراتیک و مدیران حزب اتحاد دموکراتیک وارد شمال و شرق سوریه شد. بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، این سفر در چارچوب تأکید بر حمایت اتحادیه میهنی کردستان از قسد در جنگ علیه داعش و همچنین تقویت وحدت ملی در میان احزاب کُرد صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها