سردار «کوشکی» اعلام کرد؛

جزئیات مراسم تشییع شهدا در استان فارس

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: کل برنامه وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام و شناسایی شده 6 دی مقارن شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 21December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز سی‌ام آذر در جلسه هماهنگی جهت تشییع 10 شهید گمنام و تازه شناسایی‌ شده که با حضور مسوولین استان و فرمانداران شهرستان‌های میزبان شهدا در اداره کل حفظ آثار دفاع‌مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: کل برنامه وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام و شناسایی شده 6 دی مقارن شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در استان فارس اجرا می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تشریح کرد: در جلسه اخیری که در تهران در خصوص آخرین وضعیت خاکسپاری شهدا برگزار شد این گونه ابلاغ شد که ششم دی مقارن با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر شهدا از ساعت 9 صبح تا 10:30 در شیراز همزمان با مراکز دیگر استان ها تشییع شود و بر این اساس پیکر هر 10 شهید گرانقدر حاضر در استان فارس طی این ساعات از روبروی دانشگاه شیراز به سمت میدان امام حسین (ع)، تقاطع پوستچی در میان مردم شهیدپرور فارس تشییع خواهند شد.

سردار سعید کوشکی جهرمی افزود: پیکر مطهر شهدا سپس از ساعت 10:30 از میدان ستاد روبروی پوستچی تحویل نماینده ادارات و شهرستان های مربوطه خواهد شد و برنامه تشییع و خاک‌سپاری شهدا در شهرستان ها نیز از ساعت 14:30 همین روز یعنی ششم دی اجرا خواهد شد.

این پیشکسوت دفاع‌مقدس افزود: متولی برنامه در شهرستانها رئیس شورای حفظ آثار شهرستانها با مدیریت فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی خواهد بود و بر این اساس از میان این ده شهید گرانقدر 4 شهید در شیراز (پردیس دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، مجموعه صدر شیمی وزارت دفاع، اداره کل آموزش و پرورش)، شهید سلیمان زارع در خرامه و شهید رحمان خسروانیان در قادرآباد دفن می‌شوند و دیگر شهدای گرانقدر نیز در شهرهای فسا، خاوران خفر، بالاده بیرم و مرودشت به خاک سپرده خواهند شد.

سردار کوشکی افزود: مراسم شب وداع با شهدا نیز در شیراز شب قبل از مراسم تشییع در شاهچراغ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان ها نیز به جز شهید بالاده بیرم در سایر شهرها شب برنامه مراسم وداع در همان شهرستان شب قبل از تشییع برگزار می‌شود سپس پیکر مطهر شهدا مجددا بامداد ششم دی به شیراز رجعت کرده و طبق برنامه‌ای که اعلام شد از ساعت 9 صبح ششم دی در شیراز تشییع خواهد شد.

سردار کوشکی افزود: تلاوت قران، روضه‌خوانی، انجام تشریفات نظامی توسط گروه موزیک و سنج و دمام از جمله برنامه‌هایی است که در این روز برگزار خواهد شد که توسط اعضای مختلف شورای حفظ آثار هر شهرستان مقدمات آن فراهم خواهد شد.

کوشکی در پایان گفت: راه اندازی ایستگاه صلواتی توسط اصناف و هیاتهای مذهبی، فضاسازی شهری و فرهنگی، سخنرانی به خصوص با محوریت شهدا و جهاد تبیین، دعوت از مدیران مجموعه‌های مختلف و اقشار مرتبط جهت حضور در مراسم و تزیین شهدا با پرچم و آرم مقدس جمهوری اسلامی از جمله دیگر کارهایی است که باید در این راستا صورت گیرد.

به گزارش دفاع‌پرس پیکر پاک و مطهر 111 شهید هشت سال دفاع مقدس پس از اتمام عملیات تفحص و شناسایی صبح پنجشنبه 17 آذر 1401 همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میان استقبال مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد کشور شد.

بر اساس اعلام فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح پیکر پاک این شهیدان والامقام در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده که از طریق آبراه بین المللی اروند و از طریق بندر آبادان وارد کشور شدند.

پیکر این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال 67 است که به تازگی تفحص شده است.

از این تعداد پیکر مطهر 10 شهید برای تشییع به استان فارس وارد شده که دو شهید شناسایی شده با نام های «رحمان خسروانیان» و «سلیمان زارع» و هشت شهید گمنام را شامل می‌شود و مردم شهرهای شیراز، خرامه، قادر آباد (خرّم‌بید)، فسا، خاوران خفر، بالاده بیرم و مرودشت در استان فارس نیز ششم دی شاهد مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار