جانشین لشکر ۳۳ المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس:

موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند

سردار «یدالهی» گفت: اقدامات خوبی اخیرا در مدیریت موزه‌ دفاع مقدس فارس در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه باغ موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند عقب‌ماندگی‌هایی که به سبب کمبود اعتبارات طی سالها در این حوزه رخ داده باید جبران شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ - 21December 2022

باغ موزه‌های دفاع‌مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «لطف‌الله یدالهی» جانشین فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس امروز در جلسه توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با حضور فرماندار، شهردار و رئیس و اعضای شورای حفظ آثار دفاع مقدس فارس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: اقدامات خوبی اخیرا در مدیریت موزه‌ دفاع مقدس فارس در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه باغ موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند عقب‌ماندگی‌هایی که بخصوص در باغ موزه فارس و شیراز به سبب کمبود اعتبارات طی سال‌ها رخ داده باید جبران شود.

جانشین فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس بیان کرد: با استقرار محمدحسن اسدی در کسوت شهرداری کلان‌شهر شیراز که در دوران مدیریت سابقشان نیز همواره حامی مراکز مرتبط با شهدا بودند، فضای آرامی در مدیریت شهری شکل گرفته و باید از این فضا برای توسعه شهری و فرهنگی شیراز بهره ببریم.

جانشین لشکر ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس گفت: برخی واژه‌ها باید بازتعریف شوند و عباراتی، چون شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی که مدام توسط رهبر معظم انقلاب به کار می‌روند نیز باید موشکافی شوند.

سردار یدالهی افزود: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش هشدار دادند که دشمن در پی تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای است و در جنگ رسانه‌ای جدید دشمن بنا دارد جای شهید و جلاد را عوض کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروزه در جهان تکنولوژی پیشرفت کرده، اما انسانیت پیشرفت نکرده و سبعیت کم نشده افزود: یکی از توطئه‌های دشمن این است که شیراز را به ورطه ابتذال بکشاند در حالی که این شهر همواره خاستگاه مذهبی و فرهنگی داشته و وجود بیش از ۵۵۰۰ تن از شهدای استان فارس در این شهر نشانگر این مفهوم است و از همین باب رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که فارس در قله و شیراز شهر فرهنگ و ایثار است.

این پیشکسوت دفاع‌ مقدس با بیان اینکه سیر دفاع‌ مقدس اعجاز فراوانی دارد افزود: عظمت این حادثه از این جهت است که همه می‌دانستند یا شهید می‌شوند یا به اسارت گرفته شده و یا زخمی می‌شوند، اما ماندند و این حماسه را رقم زند.

سردار یدالهی با بیان اینکه مدیریت شهری نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند تاکید کرد: محمد حسن اسدی در زمان شهرداری علیرضا پاک فطرت حمایت زیادی از یادمان‌های دفاع مقدس فارس داشتند و با حضور سردار کوشکی در اداره کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس و وجود فرمانداری انقلابی در راس شهرستان شیراز که خود رزمنده و برادر شهید گرانقدر شیبانی است، همه چیز برای یک حرکت فرهنگی بزرگ در این خصوص و برداشتن گام‌های اساسی و عملی برای پاسداشت شهدا و توسعه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس آماده است.

وی در پایان گفت: قطار پیشرفت شهری در حال حرکت است و بخشی از رسالت شهر نیز فرهنگی و بر عهده شهرداری است و گل کار‌های فرهنگی نیز پاسداشت شهدا و ایثارگران و توسعه موزه دفاع مقدس است و عقب‌ماندگی‌هایی که بخصوص در باغ موزه است باید جبران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار