همزمان با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی صورت گرفت؛

دیدار رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با خانواده‌های شهدا در قم

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همزمان با سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی، با خانواده‌های تعدادی از شهدای والامقام در قم دیدار کرد.
کد خبر: ۵۶۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 23December 2022

دیدار رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با خانواده‌های شهدا در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علیرضا عبدی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، همزمان با سالگرد تشکیل نهضت به دستور امام خمینی (ره)، با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا در قم دیدار کرد.

وی در این دیدارها با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در کشور، جلوس در محضر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان والامقام را موجب عزم بیشتر در معرفی و انتقال پیام عاشورایی خون شهدا و پیمودن راه نورانی آنان دانست و بر مطالعه سبک زندگی و وصایای شهیدان و پرداختن به موضوع جهاد تبیین در مورد اهداف و آرمان‌های شهدا تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در دیدار‌های فوق، فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام (ره) در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ و زمانی که ایشان در قم حضور داشتند را از افتخارات نهضت برشمرد و افزود: نام پنج شهید والامقام در مجموعه سوادآموزی قم می‌درخشد و دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان، در واقع تجلیل و قدرشناسی از ایثار شهدا و خانواده‌های آنان است.

در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با خانواده‌های معظم شهیدان خانوردی، خالدار، جمالی زاده، کاظمی فرج، پیازآبادی وعلیخانی، تعدادی از مسئولان ستادی و استانی سوادآموزی نیز حضور داشتند و تابلوفرش تصویر شهید که توسط کنگره ملی شهدای قم آماده شده و هدایایی از سوی نهضت سواد آموزی به خانواده‌های شهدا تقدیم شد.
از اول تا هفتم دیماه به نام هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

پاسدار شهید شعبانعلی خانوردی اصالتا اهل فراهان استان مرکزی و جمعی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تهران بود که مدتی نیز در یگان حفاظت سپاه و در حلقه محافظین شهید آیت الله بهشتی خدمت می‌کرد؛ وی در بوکان کردستان زخمی و در حال مجروحیت، باز به جبهه اعزام شد و در ۲۴ بهمن سال ۱۳۶۱، در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد، مزار این شهید عزیز در بهشت زهرا (س) تهران قرار دارد.

بسیجی شهید ابوالفضل خالدار جمعی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، سال ۱۳۶۲ در سن ۲۱ سالگی با اینکه تنها چند ماه از ازدواجش گذشته بود، در عملیات والفجر چهار، منطقه مریوان پنجوین، به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

بسیجی شهید احمد جمالی زاده بهاءآبادی نیز مکانیک بود؛ با این حال بر اساس احساس تکلیف خود، ۴ سال به صورت مستمر در جمع رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در جبهه حضور داشت و در ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر، شرق دجله به شهادت رسید.

بسیجی شهید حبیب کاظمی فرج اصالتا اهل همدان، دارای شغل نقاشی ساختمان و از نیرو‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود و ۵ سال به صورت مستمر در جبهه حضور داشت. وی هنگامی که به سن ۳۵ سالگی رسیده بود، در ۲۰ دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به شهادت رسید.

شهید کریم پیازآبادی نیز به عنوان نیروی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به جبهه اعزام شد و در ۱۱ بهمن سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به فوز عظیم شهادت نائل آمد.

شهید احمد علیخانی از نیرو‌های لشکر ۱۷ قم، چهارم بهمن سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه و عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. وی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در قم بود و علاوه بر حضور در پایگاه بسیج، به امور هنری از جمله نقاشی و ... نیز می‌پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار