امام جمعه سرپل ذهاب:

راه مقابله با جنگ شناختی دشمن بصیرت و تبیین است

حجت الاسلام «فاطمی نسب» گفت: دشمن در جنگ شناختی روی بار معنایی هر کلمه که با اعصاب و روان جامعه یا فرد سروکار دارد کار می‌کند و مهمترین راه مقابله با این جنگ بصیرت و تبیین است.
کد خبر: ۵۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 23December 2022

تریبون نماز جمعه متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی است/ راه مقابله با جنگ شناختی دشمن بصیرت و تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «محمدجواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: ناتو بزرگترین سازمان نظامی جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی پنج حوزه جنگی را با دشمنان آمریکا تعریف کرد که این ۵ حوزه شامل زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و سایبری بود و اخیرا حوزه جدیدی را به این پنج حوزه اضافه کرده که آن را جنگ شناختی نامگذاری کرده است.

وی افزود: جنگ شناختی جنگی است که در آن شناخت انسانها به وقایع پیرامون خود مورد هدف قرار می گیرد و دشمن تلاش می کند با گروگانگیری فکر مردم و مدیریت آن، حوزه آگاهی آنها را مختل کند و آنها را به سمت مطلوب مورد نظر خود هدایت کند.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: در این نبرد پیچیده ذهن انسان اصلی ترین میدان نبرد است و در این میدان خبری از تیر و تفنگ و موشک نیست و خبر و تحلیل و گزارشات مانند تیر و موشک عمل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن روی بار معنایی هر کلمه که با اعصاب و روان جامعه یا فرد سروکار دارد کار می کند و جنگ شناختی یعنی آن طور که دشمن می خواهد فکر کرد و آن چیزی که دشمن می خواهد باور کرد و تصمیم گرفت و مهمترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن بصیرت و تبیین است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار جدید کرمانشاه بیان داشت: وزارت کشور سکان مدیریتی استان را برای قریب به یکسال بااین همه مشکلات به کسی واگذار کرد که هیچ جهشی رو به جلو نداشت که برخلاف سیاستهای دولت سیزدهم است. 

وی با اشاره به مشکلات استان تصریح کرد: تعیین تکلیف مدیران و مسئولین استان از اولین درخواست ما از استاندار جدید است برخی از مدیران هنوز بلاتکلیف هستند و ما انتظار داریم هرچه سریعتر وضعیت این مدیران مشخص شود. 

فاطمی نسب ادامه داد: ۵ماه از سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمانشاه گذشته است ولی دستاوردهای این سفر برای مردم مشخص نیست لذا انتظار داریم که دستاوردهای این سفر برای مردم تبیین شود آیا اعتبارات مصوب شده تخصیص یافته است و اگر تخصیص نیافته دلایل آن بیان شود.

وی اذعان داشت: بیکاری از مشکلات مهم مردم است بسیاری از جوانان هستند که باوجود تحصیلات عالیه دانشگاهی بیکار هستند.

وی با اشاره به وعده های مسیولین در رابطه با امهال تسهیلات زلزله گفت: مهمترین دغدغه مردم سرپل‌ذهاب امروز بحث امهال تسهیلات است که رئیس جمهور نیز وعده هایی دادند لذا اگر قراراست بخشودگی انجام شود به مردم اعلام گردد مردم منتظر تحقق وعده ها هستند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بابیان اینکه گفتمان دولت گفتمان انقلاب اسلامی است افزود: در گفتمان انقلاب اسلامی مردم ولی نعمت مسئولین هستند و مسئولین باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی بیان داشت : تورم و گرانی و مشکلات معیشتی از مشکلات اصلی مردم است قیمت ارز و طلا و خودرو سر به فلک کشیده است و باید این وضعیت ساماندهی شود مشکلات مردم احصاء و اولویت بندی شود و برای رفع آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان  سرپل ذهاب خاطرنشان کرد:  تریبون نماز جمعه محل مطالبه گری مشکلات مردم است امام جمعه به هیچ دولت و استانداری تعهد ندارد بلکه متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی است و با کسی تعارف ندارد و مشکلات مردم را بیان خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار