مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال‌ و بختیاری:

شناخت دشمن شرط پیروزی در تمامى عرصه‏‌ها است

حجت‌الاسلام «قاسمی» گفت: یکی از اصولی‌ترین شرایط پیروزی در تمامى عرصه‏‌ها شناخت دشمن است، به همین دلیل بخش‌های زیادی از آیات قرآن کریم به معرفى دشمن اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۶۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷ - 26December 2022

یکی از اصولی ترین شرایط پیروزی در تمامى عرصه‏ ها شناخت دشمن استحجت‌الاسلام و‌المسلمین «حسین قاسمی» مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص دشمن شناسی و راه‌های مقابله با فتنه اظهار داشت: دشمن و دشمن‌شناسی از مباحث موکد دین مبین اسلام است که توجه و اهتمام ویژه به آن، مانعی بر ایجاد هرج و مرج و زمینه ساز برقراری آرامش و آسایش در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در نهج‌البلاغه مفهوم دشمن و دشمن شناسی در خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی (ع) به طور گسترده مطرح شده است، عنوان کرد: لزوم شناسایی انگیزه‌های دشمن، محدود به مکان و زمان خاصی نبوده و در همه اعصار توجه به این مهم از واجبات هر جامعه است.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه شناخت دشمن را رمز بينش معرفی می كند و از لحاظ مکر و حیله دشمن می فرماید از دشمن پنهان بيشتر از دشمن آشكار برحذر باشید، تاکید کرد: شناخت دشمن از ضروريات اوليه هر مبارزه است و از طريق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمين كرد. در طول تاريخ جوامع تمام شكست ها ناشی از بی توجهی به دشمن بوده است.

حجت‌الاسلام قاسمی اضافه کرد: امروز، قدرت های بزرگ با ايجاد سازمان ها و تشكيلات اطلاعاتی و جاسوسی و اختصاص بودجه های كلان برای اين مراكز تلاش می كنند تا دشمنان بالقوه و بالفعل خود را شناسايی كنند و قبل از آنكه نقشه دشمنان كارساز شود آن ها را درهم شكنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن شناخت اهداف دشمنان اسلام و جامعه اسلامی را از حساس ترين وظايف مسلمانان عنوان می كند، ابراز داشت: دشمن دائما در حال دشمنی است، مبادا با عدم شناخت دشمن و خبائث او فریب خورده و از دین و اعتقاد خود دست برداریم.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از اصولی ترین شرایط پیروزی در تمامى عرصه‏ ها شناخت دشمن است، یادآور شد: انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال از بین هزاران توطئه‌ای که از سوی دشمنان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی طرح‌ریزی و اجرا شد به برکت جانفشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها پیروز و ماندگار شده و به کوری چشم دشمنان پیام این انقلاب، عالم را فرا گرفته و نظام مقدس اسلامی پابرجاست.

حجت‌الاسلام قاسمی در خصوص راه‌های مقابله با فتنه دشمنان تشریح کرد: اطاعت از ولایت فقیه یکی از مهمترین راه‌های مقابله با فتنه است. راه نجات مردم ایران اسلامی برای امروز، فردا و آینده‌های پیش‌رو تمسک به ولایت است. 

وی با بیان اینکه حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف و دودستگی یکی دیگر از راه‌های دفع فتنه است و دمیدن به اختلافات مذهبی، قومیتی، قشری جز سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است که باید با انسجام و اتحاد این توطئه دشمن خنثی کرد، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح دانش و علم در عرصه رسانه و فضای مجازی یکی دیگر از راه‌های مقابله با فتنه است. باید دروغ‌های رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی را افشا کرد و عملیات تبلیغاتی دشمن پاسخ داده شود و با تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در فضای مجازی، ابتکار عمل را در این حوزه به دست گرفت.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری ایجاد وحدت ملی، سرعت بخشیدن به حرکت کشور را از دیگر عوامل مقابله با فتنه‌گری دشمن دانست و متذکر شد: قرآن به ما اعلام می کند که دشمن برای رسیدن به اهدافش هزینه می کند و هرگز نباید دشمن را ضعیف بدانیم؛ لذا باید به عوامل خنثی کننده توطئه های دشمن در جنگ ترکیبی از قرآن درس بگیریم و در مقابلش بایستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار