مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد؛

واگذاری ۵۰ عنوان پروژه دفاع مقدسی به دانشجویان زنجان

سرهنگ «موسوی» با اشاره به اینکه ۵۰ پروژه پژوهشی بین دانشجویان زنجان در سال جاری واگذاری شده است، گفت: تمام پروژه‌های دفاع شده توسط دانشجویان بالای هشت ماه کسری خدمت گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۶۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲ - 26December 2022

50 عنوان پروژه دفاع مقدسی به دانشجویان زنجان واگذار شده است

سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان اظهار کرد: حمایت از پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجویی که مشغول به تحصیل باشند می‌توانند پروژه مربوط به رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند، ادامه داد: این پروژه ممکن است به صورت کتاب، نرم‌افزار، بازی رایانه‌ای، فیلم، نماهنگ، کلیپ، طراحی و ... باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه برای این پروژه‌ها بین یک تا ۹ ماه کسر خدمت پیش‌بینی شده است، بیان کرد: اگر دانشجو به عنوان یک دانشجوی نخبه اقدام به پژوهش کرده باشد می‌تواند کل سربازی حود را معاف کند.

موسوی با اشاره به اینکه ۵۰ پروژه پژوهشی بین دانشجویان زنجان در سال جاری واگذاری شده است، بیان کرد: تمام پروژه‌های دفاع شده بالای هشت ماه کسری خدمت گرفته‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه دو دانشجو در سال‌جاری معافیت سربازی گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: دو دانشجوی دیگر نیز برای این کسری اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه طرح‌های کسر خدمت با داننشگاه زنجان و آزاد رایزنی شده و در حال اقدام است، خاطر نشان کرد: با سایر دانشگاه‌های زنجان نیز مذاکرات در این حوزه انجام می‌شود.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های کسر خدمت نیازی به حضور دانشجو در اداره کل حفظ آثار نیست، افزود: دانشجویان پس از تکمیل طرح خود همراه با استاد راهنما برای دفاع از طرح در مرکز پژوهش بنیاد حفظ آثار حضور می‌یابند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان همچنین به ترجمه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امکان ترجمه به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی و ترکی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ترجمه کتاب‌های «از دل آتش تا آلمان»، «کمپ۹»، «دشت لاله‌ها»، و «دیوار‌های سنگی» توسط دکتر «آل یاسین» و دانشجوی ارشد «رامین سعادتی» انجام شده است، عنوان کرد: این پژوهش ار سری پژوهش‌های کسر خدمت سربازی زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

موسوی گفت: دانشجویان در طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند دو پروژه انتخاب کرده و بعد از دفاع تا ۱۸ ماه کسر خدمت سربازی دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار