دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهادت ۲۵۰۰ کودک زیر چرخ ماشین کشتار صهیونیست‌ها

ماشین کشتار رژیم صهیونیستی طی دو دهه اخیر در عملیات‎ها و تجاوز‌های متعدد و گوناگون بیش از دو هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.
کد خبر: ۵۶۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴ - 25December 2022

شهادت ۲۵۰۰ کودک زیر چرخ ماشین کشتار صهیونیست‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی در طول بیش از شش دهه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و کشتار بی‌شمار زنان و مردان این کشور اشغال شده صد‌ها کودک و نوجوان فلسطینی را دستگیر کرده، به زندان انداخته و یا به شهادت رسانده است. در حقیقت امروز که نگاهی به عملکرد این رژیم کودک‌کش می‌اندازیم با انبوهی از پرونده‌های جنایت علیه بشریت آن هم برضد کودکان و نوجوانان فلسطینی روبه‌رو می‌شویم که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

اما در این بین، موضوعی که از همه بیشتر به کشتار کودکان توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کمک می‌کند، سکوت کرکننده سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در قبال دستگیری و به شهادت رساندن کودکان، نوجوانان و جوانان فلسطینی است که به این رژیم جنایتکار این امکان را داده که جنایت سازمان‌یافته خود علیه مردم فلسطین را تا امروز ادامه بدهد.

البته عامل مهم و تعیین‌کننده‎ای که در کنار سکوت مجامع بین‌المللی موجب شده تا دست رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین به خصوص کودکان و نوجوانان باز باشد، بایکوت رسانه‌ای اخبار این کشتار و جنایات است. رسانه‌های زنجیره‌ای غربی از ابتدای اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی تا امروز همواره چشمان خود را بر روی تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند و این موضوع به عاملی تبدیل شده که جسارت و توان بیشتری را برای کشتار بیشتر مردم فلسطین به این رژیم نامشروع داده است.

موضوع دیگری که موجب شده تا رژیم صهیونیستی دست از جنایات خود در دستگیری و به شهادت رساندن کودکان و نوجوانان فلسطینی دست نکشیده و همچنان به این رویه جنایتکارانه خود ادامه بدهد وجود برنامه‌ای مخفی و البته بلندمدت در بین سران و مقامات تل‌آویو در مسیر کنترل جمعیت فلسطینی‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی است. آن‌ها با حملات گاه و بی‎گاه خود همواره سعی می‌کنند تا آنجایی که امکان دارد نسل جدید فلسطینی‌ها ازجمله کودکان و نوجوانان را به شهادت رسانده تا موزانه جمعیت در سرزمین‌های اشغالی به نفع مردم فلسطین تغییر نکند.

اما موضوع دردناک و تاثیر برانگیز اینجاست که ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در هر بار حمله و تجاوز به نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی به کودکان و نوجوانان به چشم نخستین اهداف حملات خود نگاه می‌کند و با توجه به اسناد و مدارک موجود ماشین جنگی این رژیم اشغالگر تا آنجایی که توانستند کودکان و نوجوانان فلسطینی را در طول ۲۰ سال اخیر به خاک و خون کشانده‌اند. بر این اساس آمار ۲۵۰۰ کودک کشته شده به دستان رژیم صهیونیستی آن هم در مدت زمانی در حدود ۲۰ سال خود نشان از کودک‌کشی این رژیم نامشروع و جنایتکار دارد.

حال در این میان بد نیست نگاهی به آمار‌های موجود پیرامون کشتار مردم فلسطین به خصوص کودکان در جریان جنگ‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان داشته باشیم. در این بین تجاوز ۱۱ روزه این رژیم اشغالگر به نوار غزه و بمباران خوشه‌ای مردم و ساکنان سرزمین‌های فلسطینی که به شهادت ۶۵ کودک فلسطینی منجرب شد نمونه‌ای روشن و بارز از خوی تجاوزگری و جنایتکار سران تل‌آویو دارد.

البته کشتار وحشیانه کودکان و نوجوانان فلسطینی موضوع جدیدی نیست و از سابقه‌ای چندین دهه برخوردار است، ولی موضوعی که موجب نگرانی سازمان ملل و شورای حقوق بشر و شورای امنیت شده تشدید کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر است. زیرا در سال‌های اخیر شاهد هستیم که عملیات‌هایی که به شهادت کودکان و نوجوانان فلسطینی منتهی شده با یک شیب بسیار تند و خطرناکی روند افزایشی به خود گرفته است.

نکته مهم و اساسی دیگر که در جریان کشتار کودکان فلسطینی از اهمیت بسیاری برخوردار است سیاست‌زدگی نهاد‌های حقوق بشر و سازمان ملل در برخورد و روبرویی با این قتل‌عام هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. این وضعیت تا اندازه‌ای بحرانی شده که صدای گروه‌های حقوق بشر و نهاد‌های مردمی و غیر دولتی را درآورده و موجب شده تا شاهد افزایش قابل توجه اعتراضات به نحوه برخورد این رژیم اشغالگر و آدمکش با کودکان فلسطینی هستیم.

با توجه به اسناد و مدارک موجود شاهد بودیم که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تیرماه سال جاری در یک گزارش سالانه با موضوع «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی پرداخت و در بخشی از این گزارش سالیانه ۴۵ صفحه‌ای خود آورده است که اسرائیل مسئول کشتار ۷۸ کودک فلسطینی و معلولیت ۹۸۲ کودک دیگر در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۲۰۲۱ است.

در پایان باید گفت بی‌تفاوتی و سکوت دنیای غرب و کشور‌های اروپایی پیرامون کشتار سازمان یافته و هدفمند نسل جوان فلسطینی و حمایت و پشتیبانی آن‌ها از ماشین کشتار و سرکوب رژیم صهیونیستی موجب شده تا به جایگاه این کشور‌ها در کنار نهاد‌های بین‌المللی، چون سازمان ملل و شورای حقوق بشر آن در نزد مردم منطقه و جهان آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری وارد شده و افکار عمومی جهان آن‌ها را حامی متجاوزان صهیونیستی قلمداد کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها