امیر سرتیپ هادیان: به برکت انقلاب اسلامی شاهد همدلی ادیان مختلف در ایران هستیم

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: به برکت ظهور شکوهمندانه انقلاب اسلامی، شاهد وحدت و همدلی ادیان مختلف در این آب و خاک هستیم و این توفیقی از جانب خداوند بر ما است که سیر تعاملی و مسیر رشد ادیان توحیدی پس از انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم شده است.
کد خبر: ۵۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ - 24December 2022

امیر سرتیپ هادیان: به برکت انقلاب اسلامی شاهد همدلی ادیان مختلف در ایران هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت مسیح (ع)، با جمعی از کارکنان وظیفه مسیحی دیدار کردند.

امیر هادیان در این دیدار، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت مسیح (ع)، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که به برکت ظهور شکوهمندانه انقلاب اسلامی، شاهد وحدت و همدلی ادیان مختلف در این آب و خاک هستیم و این توفیقی از جانب خداوند بر ما است که سیر تعاملی و مسیر رشد ادیان توحیدی پس از انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم شده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، خطاب به کارکنان وظیفه تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید، نزدیکترین مردم به مسلمانان مردمان مسیحی هستند که به لحاظ خلق و خو و رحمی که دارند به آنان نزدیکترند. آرزوی ما این است که ان‌شاءالله شما عزیزان در ظل توجهات حضرت مسیح (ع) و مادر بزرگوارشان حضرت مریم (ع) زندگی سرشار از سعادت و خوشبختی داشته باشید.

وی اضافه کرد: مسیحیان عزیز در طول تاریخ انقلاب اسلامی، شهیدان بسیاری تقدیم کرده‌اند که این موضوع، حسن نیت، باور، اعتقادات و جوهره وجودی این عزیزان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

امیر هادیان خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور جوانانی متعهد، تحصیل کرده، باغیرت و با اخلاق مثال زدنی از ادیان مختلف در نیروی هوایی ارتش هستیم که این یک ظرفیت ویژه برای ما محسوب می‌شود که ان‌شاءالله از این استعداد‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه بهره‌مند شویم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: شما عزیزان بخشی از جامعه تاثیر گذار ایرانی هستید و بخشی از هویت وجودی شما عزیزان ایرانی بودن‌تان است.

وی گفت: دشمنان علاوه بر دشمنی با ادیان الهی، با هویت ایران نیز دشمن و کینه‌ورزانه برخورد می‌کند. چرا که ایرانیان در ادیان مختلف به لحاظ قدمت فرهنگی دارای افکار و اعتقادات مشترکی هستند و ظلم ستیزی، استکبارستیزی از شاخصه‌های اصلی آنان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی نیز در این دیدار، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت مسیح (ع)، گفت: خداوند متعال، دین را برای هدایت بندگان خود فرستاد و برای تحقق و پیاده‌سازی آن از وجود مبارک پیامبران پاک‌سرشت خود استفاده کرد، کسانی که نامشان نعمت و حضورشان برکتی برای جامعه بشریت ارزانی داشته شده است.

وی افزود: جوهره اصلی اعتقادات و باور‌های دینی، رسیدن به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی است که انسان را ملزوم به رعایت چهارچوب‌های اعتقادی و ارزشی می‌کند.

حجت الاسلام قاضی افزود: امروز بحمدالله ایران اسلامی حامی و حافظ تمامی ادیان الهی است و حضور پیروان ادیان مختلف بدون هیچ‌گونه محدودیتی، مبین این موضوع است.

وی در پایان افزود: مسئله اصلی در میان تمامی ادیان الهی ارتقای جایگاه معنویت و سعادت بشری است.

در پایان، این دیدار از کارکنان وظیفه مسیحی نیروی هوایی تجلیل شد.

انتهای پیام/۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار