وزیر کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خویشتنداری در برخورد با اغتشاشگران/ با متهمان اغتشاشات بر اساس قانون و عدل برخورد خواهد شد

وزیر کشور گفت: در حوادث اخیر و در میدان نهایت خویشتنداری در برخورد با اغتشاشگران صورت گرفته است و آنچه که اتفاق افتاده تلاش شده است که با رافت و رحمت اسلامی برخورد شود.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴ - 25December 2022

خویشتنداری در برخورد با اغتشاشگران/ با متهمان اغتشاشات بر اساس قانون و عدل برخورد خواهد شداحمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره طرح یا لایحه‌ای برای برگزاری تجمعات قانونی اظهار داشت: اینکه لزوما در این خصوص نیاز به لایحه باشد معلوم نیست، ممکن است با یک دستورالعمل هم کفایت کند. ما دستورالعمل آن را داریم حالا براساس دستورالعمل‌های تعیین شده در وقت مناسب که در شرایط مناسب برای برگزاری تجمعات قانونی باشیم و می‌توانند مجوز دریافت کنند.

وحیدی ادامه داد: البته این موضوع جدیدی نیست، از قبل هم تجمعات در کشور فراوان بوده است حالا ممکن است با یک چهارچوب جدید آن را انجام دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که ممکن است مظلوم نمایی‌های متهمان اغتشاشات اخیر باعث شود بدر برخورد با آن‌ها خویشتنداری صورت گیرد، گفت: در حوادث اخیر و در میدان نهایت خویشتنداری در برخورد با اغتشاشگران صورت گرفته است و آنچه که اتفاق افتاده تلاش شده است که با رافت و رحمت اسلامی برخورد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است بخش زیادی از اغتشاشگران تحت تاثیر هیجانات و جو تولیده شده توسط دشمنان ما ایجاد شده باشد و بخش زیادی از آن‌ها ناخودآگاه و بدون آگاهی در این فضا افتاده‌اند بنابراین نگاه همواره معطوف به رحمت و رافت بوده است.

وحیدی افرود: طبیعتا آن‌هایی که اقدام به تخریب و ضرب و جرح کرده اند باید مراحل قانونی‌شان در دادگاه طی شود و طبیعتا به پرونده این افراد توسط قوانین ما توسط قضات ما که قضات مستقل هستند و براساس عدل و احسان برخورد می‌کنند رسیدگی می‌شود.

وزیر کشور درباره سازمان ملی مهاجرت گفت: سازمان ملی مهاجرت که در حال حاضر با عنوان سازمان اقامت در حال بررسی است کلیات آن در صحن تصویب شده و جزییات آن به کمیسیون ارجاع شده تا در آن جا بررسی شود این موضوع دیگر بر عهده مجلس محترم است تا آن را تصویب نهایی کنند.

وی ادامه داد: کار اتباع در همین حال هم در حال انجام است و کار آن‌ها پیگیری می‌شود. کسانی که قبلا کارت شناسایی موقت دریافت کرده بودند برای سه ماهه دیگر نیز تمدید شده است تا در این مدت بتوانیم ساماندهی بهتری نسبت به این افراد انجام شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: قانون تابعیت یک ساز و کار مستقل خود را دارد که در جای خود انجام می‌شود و اعطای تابعیت موضوعی غیر از اقامت به اتباع است و ساز و کار خود را دارد و الان هم برقرار است البته در این زمینه موارد محدودی داریم، اما بحث اقامت مسئله مستقلی است که در حال حاضر نیز در حال انجام است، اما تلاش بر این است که برای تعداد زیادی از اتباع خارجی که در کشور ما هستند ساماندهی بهتری انجام شود امیدواریم با تصمیم سازمان اقامت یا مهاجرین بتوانیم کار را بهتر انجام دهیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار