با اعلام معاون فرهنگی اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع)؛

شاهچراغ از امروز تا ششم دی ماه به سوگ ام‌ابیها (ع) خواهد نشست

«طلایی» امروز برنامه‌های روزهای آتی مقارن با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را اعلام کرد و گفت: شاهچراغ از امروز تا ششم دی ماه به سوگ ام‌ابیها (ع) خواهد نشست.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ - 24December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس «حجت الله طلایی» معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس امروز سوم دی ماه برنامه‌های روزهای آتی مقارن با شهادت ام ابیها فاطمه زهرا (س) را اعلام کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس ابتدا بیان کرد: یکشنبه چهارم دی بعد از اقامه نماز و مغرب و عشاء، حجت الاسلام «فرهنگی»، سخنرانی و حاج «مهدی کریم‌پور» نیز مرثیه سرایی می‌کند.

حجت الله طلایی در تشریح مراسم شب شهادت بانوی دو عالم نیز گفت: دوشنبه، ۵ دی ماه، در شب شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها که مقارن با چهلم شهادت، شهید مدافع امنیت حجت الاسلام محمد مویدی است، حجت الاسلام و المسلمین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، سخنرانی می‌کند و در ادامه حاج کاظم محمدی و حاج سید حسین فتح الهی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ در ادامه به برگزاری مراسم قرائت خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، اشاره کرد و گفت: سه شنبه ۶ دی ماه، از ساعت ۱۰ صبح در شبستان امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین حسین‌آبادی خطبه فدکیه را با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر، قرائت خواهد کرد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز مداح روشن دل، محمد شریف‌زاده مرثیه سرایی می‌کند.

وی در ادامه به آیین لاله‌گردانی خدام حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، خادمان آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم، ضمن خطبه‌خوانی و تشییع نمادین بانوی دوعالَم، با در دست داشتن لاله‌های روشن در رثای شهادت مظلومانه سیدة النساءالعالمین، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه نقاشی خط استاد نقاشیان، اجرای برنامه  «روایت حبیب»، پخش ویژه برنامه رادیو حرم در طول ایّام فاطمیه و برپایی ایستگاه صلواتی و موکب، از دیگر برنامه‌های ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است که معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار