معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از مرز دوغارون بازدید کرد

«سیدهادی طباطبایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در سفر به به تایباد؛ از پاسگاه‌های مرزی نیرو‌های مرزبانی و همچنین نیروهای ارتش مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 25December 2022
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از مرز دوغارون بازدید کردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد «سیدهادی طباطبایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در سفر به به تایباد؛ از پاسگاه‌های مرزی نیرو‌های مرزبانی و همچنین نیروهای ارتش مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد.
 
طباطبایی در این بازدید اظهار داشت: بررسی مشکلات در حوزه مرز‌های مشترک خراسان رضوی با کشور‌های همسایه، در اولویت کاری قرار دارد که در این بازدید‌های میدانی، برخی از نیازمندی‌ها در این مناطق رصد و پایش می‌شوند.
 
وی ضمن اشاره به استقرار نیرو‌های مسلح در همه نقاط در مرز‌های مشترک دو کشور افزود: در دورترین نقاط مرزی خراسان رضوی؛ نیرو‌های مسلح با اقتدار و صلابت ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه‌ای به این آب و خاک وارد شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه صحبتهای خود ضمن اشاره به روزآمدی نیروهای مسلح مستقر در مرزهای استان تأکید کرد: اغلب نقاط مرزی مشترک خراسان رضوی با کشور‌های همسایه، توسط نیرو‌های مسلح با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مجهز در حال رصد و مراقبت است که این امکانات همواره به روزرسانی می‌شوند.
 
وی همچنین در ادامه بیان کرد: در بیش از ۸۰ درصد از مرز‌های استان؛ زیرساخت‌های لازم فراهم شده و در آن مناطقی هم که اندکی مشکل هست، به دنبال تسریع در رفع مشکلاتش هستیم چراکه فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در مرز‌های خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.
 
طباطبایی با اشاره به روابط دو کشور ایران و افغانستان گفت: بعد از استقرار طالبان در افغانستان، مشکلاتی در دو سوی مرز‌های ایران و این کشور دوست و همسایه رقم خورد که البته این کاستی‌ها با روابط دیپلماتیک  به حداقل رسیده است. رفع مشکلات حوزه‌های مختلف افغانستان، بدون شک به افزایش توسعه روابط ایران و افغانستان منجر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار