مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت پرداختن به ابعاد فرهنگی و اجتماعی شخصیت سردار سلیمانی به نسل امروز

سردار مرادحاجتی پرداختن به ابعاد فرهنگی و اجتماعی شخصیت سردار سلیمانی را یک ضرورت برای نسل امروز دانست و گفت: فاصله ایجاد شده نسل ما با نوجوانان را دشمن با ابزار شیطانی و رسانه ای خود پر کرده است.
کد خبر: ۵۶۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 25December 2022

ضرورت پرداختن به ابعاد فرهنگی و اجتماعی شخصیت سردار سلیمانی به نسل امروزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین نشست شورای هماهنگی سالروز شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و روز جهانی مقاومت در استان خوزستان به ریاست «عبدالرضا سیفی» معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، حجت‌الاسلام «رضا کلاه‌ کج» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر متولیان و مسئولین نهادهای فرهنگی استان در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

سردار مرادحاجتی پرداختن به ابعاد فرهنگی و اجتماعی شخصیت سردار سلیمانی را یک ضرورت برای نسل امروز دانست و اظهار داشت: فاصله ایجاد شده نسل ما با نوجوانان را دشمن با ابزار شیطانی و رسانه ای خود پر کرده است.

وی افزود: اخلاق، رفتار، کردار، گفتار و ایثار سردار سلیمانی باید در قالب محتوای فرهنگی و هنری در مدارس و مراکز فرهنگی و دانشگاهی تبیین و امورات این مناسبت ارزشمند نیز با محوریت مردم برنامه ریزی و اجرا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: در برخی شهرها، مناطق و نسل ها، دشمن بسیار تمرکز کرده و به شدت در حال مدیریت افکار عمومی است و ما باید با تجهیز سلاح فرهنگی برگرفته از مکتب و شخصیت بارز شهید سلیمانی به این مناطق برویم و مردم انقلابی و شهیدپرورمان را از گزند حمله های رسانه ای دشمنان در امان بداریم.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان نیز بر حضور چندباره سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در خوزستان اشاره کرد و متذکر شد: سردار سلیمانی هم در زمان جنگ و هم در بحران های خوزستان همراه مردم بود و الان رسالت ما این است که این دغدغه و همراهی را با ارائه مستندات به نسل امروز انتقال دهیم.

وی به شخصیت سازی و قهرمان پروری پوشالی آمریکا و تاریخ سازی خیلی از کشورهای بدون هویت و تمدن، گریزی زد و گفت: بسیاری از کشورها تنها با انیمیشن و تصویرسازی های جعلی سینمایی برای خودشان اسطوره سازی می کنند این در حالی است که کشور ما لبریز از شخصیت ها و الگوهایی عینی همچون سردار سلیمانی است که باید بتوانیم آن ها را آنگونه که هستند، معرفی کنیم.

در پایان این جلسه مصوبات و دستورالعمل های گرامیداشت روز جهانی مقاومت بررسی و وظیفه نهادهای مختلف استان در خصوص اجرای برنامه های این مناسبت ابلاغ شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار