جان فدا/ کارشناس مسائل بین‌‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نقش حاج قاسم در پیروزی‌های محور مقاومت/ امت اسلامی رشادت‌های شهید سلیمانی را فراموش نمی‌کنند

هانی‌زاده گفت: تاثیرگذاری بالای حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مردم مسلمان منطقه در برابر تروریست‌ها همواره در یاد و خاطره ملت‌ها باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۵۶۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸ - 28December 2022

مردم مسلمان منطقه سردار شهید سلیمانی را هیچگاه فراموش نخواهند کرد«حسن هانی‌زاده» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در خصوص گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های تراز اول در عرصه‌های میدانی و سیاسی بود و به همین دلیل با توجه حضور فعالانه ایشان در عرصه‌های میدانی و تقابل با جریان‌های تروریستی در منطقه همواره تحت رصد قدرت‌های استکباری قرار داشت.

هانی‌زاده افزود: این قدرت‌ها تلاش داشتند تا با استفاده از گروهک‌های تروریستی همانند داعش، ساختار غرب آسیا و همینطور ساختار مقاومت را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر بدهند. بر این اساس اتفاقات دردناکی که از سال ۲۰۱۱ میلادی در سوریه رخ داد و تا امروز هم ادامه دارد در حقیقت برآیند نقشه راهی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک همپیمانان منطقه‌ای خودشان تلاش داشتند محور مقاومت را تخریب کنند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: آن‌ها در واقع در پس تمامی طرح‌ها و برنامه‌های خود قصد داشتند تا مهم‌ترین حلقه اتصال تهران، دمشق و بیروت را قطع و شرایطی را فراهم کنند تا رژیم صهیونیستی مدیریت منطقه را بعد از فروپاشی محور مقاومت به دست بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اما حضور قدرتمندانه سردار سلیمانی با توجه به نبوغ نظامی، عملیاتی و سیاسی که از آن برخوردار بودند موجب شد تا تمامی نقشه‌های آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در کنار همپیمانان منطقه‌ای آمریکا نقش برآب شود و بعد از چند سال شاهد بودیم که محور مقاومت پیروزمندانه از عرصه‌های میدانی نفس‌گیر خارج شدند و فرمانده این عملیات پیروزمندانه هم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

هانی‌زاده در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی با امکانات بسیار اندک و محدود خود توانست تا در برابر قدرت‌های جهنمی غرب و آمریکا ایستادگی کند و تمامی نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا یادآور شد: آمریکا به دلیل نقش تاثیرگذار شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» این دو فرمانده و سرباز دلیر اسلام را به شهادت رساند. البته هرچند که عوامل داخلی عراق هم در همراهی با تروریست‌های آمریکایی فعال بودند و نقش بسیار مهمی داشتند، اما به نظر می‌رسد که چند قدرت اروپایی به همراه آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای در شکل‌گیری این حادثه تروریستی نقش مهمی را داشتند.

وی عنوان کرد: به هر حال آمریکایی‌ها با این اقدام ثابت کردند که بزرگ‌ترین تروریست منطقه و جهان هستند با ارتکاب این جنایت تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پای خود گذاشتند و ثابت کردند که قانون جنگل در روابط بین‌الملل حاکم است. این در حالی است که آمریکایی‌ها باید در مجامع بین‌المللی پاسخگوی این جنایت خود باشند.

هانی‌زاده در بخش دیگر سخنان خود افزود: هرچند به لحاظ جسمی و فیزیکی شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و دیگر در میان ملت اسلامی ایران نیست، اما جایگاه و یاد ایشان برای همیشه در اذهان و وجدان تمامی ملت‌های آزاده جهان، مخصوصا ملت‌های مسلمان باقی خواهد ماند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: تاثیرگذاری بالای حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مردم مسلمان منطقه در برابر تروریست‌ها همواره در یاد و خاطره ملت‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار