مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

میزبانی چهارمحال و بختیاری از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس

«ذوالفقاری» با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری میزبان ۵ شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: تاکنون این شهدای گرانقدر طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تمامی شهرستان‌های استان و در قالب ۴۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در هیئت‌های مذهبی، مدارس و ادارات حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۵۶۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ - 26December 2022

میزبانی چهارمحال و بختیاری از شهدای گمنام دوران دفاع مقدسسرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد اظهار داشت: این استان میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس است که پیکر پاک و مطهر یکی از شهدا با محوریت حضور در برنامه‌های روز دانشجو در تاریخ ۱۴ آذر وارد بام ایران شده و با حضور این شهید والامقام در کلیه ویژه برنامه‌های روز دانشجو در سطح مراکز علمی و دانشگاهی، فضای دانشجویی استان به عطر و بوی شهدا آکنده شد همچنین بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در سطح مدارس، محلات و مساجد در ایام دهه اول فاطمیه از حضور این شهید گرانقدر بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۲۹ آذر نیز پیکر چهار شهید گمنام والامقام از طریق فرودگاه شهرکرد وارد استان شده و در ویژه برنامه‌ای هر پنج شهید گرانقدر مورد استقبال رسمی مسئولین ارشد استانی قرار گرفتند.

ذوالفقاری ادامه داد: تاکنون این شهدای گرانقدر طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تمامی شهرستان‌های استان و در قالب ۴۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در هیئت‌های مذهبی، مدارس و ادارات حضور یافته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از جمله برنامه‌های شاخص برگزار شده و در راستای نهضت جهاد تبیین، به صدا در آمدن زنگ استقبال از لاله‌های سرخ در سطح ۱۵ مدرسه و به صورت شاخص در مرکز استان باحضور پرشور دانش آموزان است همچنین مراسم شب وداع شهدای عزیز در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مراکز شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، لردگان و فارسان برگزار می‌شود، در روز ۶ دی ماه نیز همزمان با تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور، دو شهیدگمنام در شهرکرد، یک شهید گمنام در بازفت کوهرنگ، یک شهید گمنام در پردنجان فارسان و ۱ شهید گمنام در دهستان ریگ لردگان تشییع می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از شهدای شهرستان شهرکرد در روز شش دی در محله منظریه تدفین و شهید دیگر در سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده به خصوص برنامه‌های شاخص استانی ویژه سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و روز مقاومت حضور یافته و ۱۳ دی در شهرک صنعتی شهرکرد تدفین و به خاک سپرده می‌شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این ایام با مشارکت آموزش و پرورش نسبت به برگزاری پویش خوش آمدی قهرمان با موضوع نقاشی، عکس، دلنوشته و فیلم کوتاه اقدام کرده است همچنین با مشارکت حوزه هنری فراخوان جشنواره عکس شهدای گمنام در دو بخش حرفه‌ای و عکاسی با موبایل انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها