مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

شهادت سردار سلیمانی فرهنگ ایثار را احیا کرد

سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی، فرهنگ ایثار را احیا کرد گفت: یکی از پیامدهای شهادت ایشان، مکتب‌سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام (ره) و دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۵۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ - 26December 2022

شهادت حاج قاسم سلیمانی منجر به احیای فرهنگ ایثار و اسوه‌های گذشته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در کارگاه آموزشی «مکتب حاج قاسم» ویژه اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس و انجمن راویان اظهار داشت: شهادت سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد و این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم بلکه شاید هر چند ده سال یک بار رخ دهد.

وی تصریح کرد: شهادت سلیمانی پدیده پیچیده‌ای است و دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت بود یا شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه به پنج پیامد و تبعات داخلی از جمله زمان مهم این اتفاق که منجر به همبستگی ملی ایران شد اشاره و بیان کرد: اتفاق ۱۳ دی ۹۸ دقیقاً دو سال پس از فشار حداکثری امریکا، بالا رفتن هزینه سوخت و شورش‌های آبان ۸۸ رخ افتاد و شهادت ایشان همبستگی ملی ایجاد کرد.

حبیبی افزود: دومین اثر نیز ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است و سومین پیامد داخلی، امروزی‌سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی، املاکی وقلی پورو چمران و ... است.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ ایثار و اسوه‌های گذشته را دوباره احیاء کرد خاطرنشان کرد: پیامد چهارم داخلی، مکتب‌سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام (ره) و عرفان دفاع مقدس است.

حبیبی، شهید سلیمانی را عارفی سالک واصل و مجاهد خواند و افزود: او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... الگو شد و در این حوزه‌ها افرادی چشم به راه سلیمانی‌ها هستند تا بن بست شکنی کنند و موانع و مشکلات پیش روی نظام و مردم را بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تاکید کرد: شهادت حاج قاسم حجت را بر همه تمام کرد و برهانی برای انقلابیونی شد که امروز را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده‌اند.

حبیبی در ادامه به چهار پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره کرد و گفت: احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون از مرز‌ها در پرچالش‌ترین شرایط روزگار از جمله پیامد خارجی شهادت ایشان است.

وی حیات و شهادت شهید سلیمانی را عامل وحدت جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: پیامد بعدی شهادت ایشان، زمینه‌سازی لازم و گسترده برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه، تجربه تاریخی و احیای مجدد آمریکاستیزی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها