مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی:

ترویج سبک زندگی شهدا، گسترش فضائل اخلاقی را به‌همراه دارد

حجت‌الاسلام «فرازی‌نیا» گفت: باید تلاش کنیم تا شیوه زندگی شهیدان را به جوانان و نسل‌های جدید جامعه که دوران دفاع مقدس را درک نکردند منتقل کنیم که اگر این امر تحقق پیدا کند شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.
کد خبر: ۵۶۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ - 26December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) مراسم سوگواری آن بانوی بزرگوار و وداع با شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام «عباس فرازی‌نیا» مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانواده‌های آنان در مجمتع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در این مراسم با اشاره به اینکه دنیا متاع اندک و بی‌ارزشی است، اظهار داشت: شهدای گمنام با تقدیم جان خود و خویشتن‌داری در برابر ظواهر این دنیا عملی بزرگ انجام دادند.

وی با بیان اینکه هر چقدر که سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا شیوه زندگی شهیدان را به جوانان و نسل‌های جدید جامعه که دوران دفاع مقدس را درک نکردند منتقل کنیم که اگر این امر تحقق پیدا کند شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی با ذکر این نکته که اصلی‌ترین ویژگی شهدا، گمنامی و خدمت خالصانه آنان در راه دفاع از این مرز و بوم بود، تأکید کرد: وقتی باور به نگاه خدا در زندگی انسان زیاد شود زیبایی‌‎های اخلاقی نمود پیدا خواهد کرد و پروردگار عالم به اعمال انسان برکت می‌دهد.

وی گفت: شهدا هم مثل ما افراد عادی بودند و با همین شرایط موجود رشد یافتند و به مقام معرفت و معنویت رسیدند، ما معتقد هستیم شهیدان چراغ راه آیندگان هستند و باید با توسل به آن‌ها مسیری را طی کنیم که به سعادت ابدی ختم شود.

فرازی‌نیا تصریح کرد: شهیدان در راه تعالی انقلاب اسلامی و حفظ و حمایت از حریم اسلام و میهن اسلامی جان شیرین را در طبق اخلاص نهاده و شربت شهادت را نوشیدند، اخلاص، کار مجاهدانه و ازخودگذشتی سه ویژگی شاخص شهدای والامقام بود.

در این مراسم از مادر شهید مفقودالاثر «سیدرضا هاشمی» تجلیل شد.

پایان‌بخش این مراسم مرثیه‌سرایی احمد واعظی در وصف حضرت صدیقه طاهره (س) مادر بی‌نشان و شهدای گمنام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار