نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

بصیرت‌‌افزایی شاخصه فعالیت سیاسی حضرت فاطمه (س) است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت فاطمه (س)، ببصیرت‌زایی ایشان بود. پس از این حوادث گوناگون باید بدانیم که حمایت همه‌جانبه حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) ولایت‌پذیری را به جامعه نشان داد و آموخت. 
کد خبر: ۵۶۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 27December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: لازم می‌دانم از اینکه شهر تبریز معطر به وجود و حضور شهدای گمنام شده است خداوند متعال را شاکر باشم. به محضر این شهیدان والامقام خیرمقدم عرض می‌کنیم که به این شهر عاشورایی تشریف آورده‌اند. 

وی افزود: جهاد همه‌جانبه مورد تایید و تاکید قرآن ائمه معصومین (ع) قرار گرفته است و ابعاد این جهاد هم در کلام اهل بیت (ع) متجلی شده است. حرکت‌های جهادی هر یک از اولیای الهی به فراخور زمان و موقعیت خاص خود بروز و ظهور داشته است. 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» ادامه داد: امروز نیز ما برای مقابله با جنگ ترکیبی استکبار جهانی که علیه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران هجمه آورده‌اند، باید جهاد همه جانبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی داشته باشیم. این ایام که که با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف است، بهترین فرصت است تا جهاد سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) را با توجه به اوضاع زمان بحرانی و فتنه آلود آن زمان، مورد دقت قرار بدهیم و از آن برای حل مشکلات فعلی‌مان بهره بگیریم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت فاطمه (س)، بصیرت و بصیرت‌زایی ایشان بود. پس از این حوادث گوناگون باید بدانیم که حمایت همه‌جانبه حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) ولایت‌پذیری را به جامعه نشان داد و آموخت. امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان ایشان باید روحیه ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت را در خود تقویت کنند و در راستای اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف ایفای وظیفه کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جهاد امری واجب و مایه عزت اسلام است و اسلامی که در آن جهاد نباشد، اسلام سکولاریستی و آمریکایی و ذلیل است. هرکس و هر جامعه‌ای جهاد فی سبیل‌الله را بدون عذر شرعی ترک کند، گرفتار بلا و مصیبت می‌شود. شهدای گمنام، همین مسافران به خانه برگشته‌اند، این فداکارانی که پس از سال‌ها از شهادت خود استان و کشور ما را با رایحه معنویت و جهاد معطر ساخته‌اند، مجاهدان فی سبیل‌اللهی هستند که حتی نخواستند نام و‌ نشانی از خود برجای بگذارند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: شهدای گمنام نهایت تلاششان را برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور انجام دادند و جان خود را در راه خدا تقدیم کردند. در طول تاریخ بشریت انسان‌هایی بوده و هستند که از گرانقدرترین هدیه الهی به راحتی صرف‌نظر کردند و گوهر ارزشمند جان را با آگاهی و اخلاص با خالق خویش معامله نمودند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ فَيَقتُلونَ وَيُقتَلونَ» چه معامله‌ای را سراغ دارید که خریدار آن خدای متعال و فروشندگان آن افراد پرهیزکار و صالح و مورد معامله جان آدمی گرانقیمت‌ترین کالای زندگی باشد. 

وی یادآور شد: در قرآن کریم آیات متعددی درباره آثار و فضایل جهاد و شهادت بیان شده است. کلمات شهید، شاهد و شهدا در قرآن کریم ۷۲ بار در ۹ سوره آمده است. شهدا همان انسان‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که برای جلب رضای معبود از همه‌ هستی و حق حیات خود گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند. در این میان برخی ناشناخته و گمنام باقی ماندند. گمنامی و گمنام بودن در سیره و روش اسلامی از فضیلت والا و خاصی برخوردار بوده است و روایات زیادی درباره انسان‌هایی که چنین بوده‌اند داریم.

وی ادامه داد: مقدم این شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم و قسم می‌خوریم که شهدا! قسم به خون پاکتان اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند. مگر مردم و خانواده معظم شهدا اجازه خواهند داد که عده‌ای به اسلام و انقلاب اسلامی و ارکان نظام هجمه وارد کنند.

امام جمعه تبریز افزود: همه ما وظیفه داریم روش و سیره حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت را عمل کنیم کما اینکه تاکنون عمل کرده‌ایم. مردم تبریز و آذربایجان در این رابطه همیشه پیشگام بوده‌اند و هستند و اجازه تحرکات به دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدای گلگون کفن عمل خواهند کرد.   

وی در پایان گفت: از تلاش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه پاسداران که در این مدت برای استقبال و تشییع شایسته شهدای گمنام تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم. همچنین از فرماندهان، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا مردم عزیز و ولایتمدار قدردانی می‌کنم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار