اجتماع فاطمیون در رشت معطر به عطر شهدای گمنام شد

اجتماع محبان حضرت زهرا (س) همراه با تشییع پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ - 27December 2022

تجمع فاطمیون در رشت معطر به عطر شهدای گمنام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی همراه با تشییع پیکر‌های مطهر ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در رشت برگزار شد.

پیکر‌های پاک شهدای گمنام ساعت ۸ امروز همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی‌اکرم (ص) از میدان پاسداران تا میدان شهدای ذهاب رشت بر دستان مردم ولایتمدار تشییع شد و با ورود به میدان شهدای ذهاب رشت، با استقبال گرم مردم ولایی و شهیدپرور مواجه شد.

همان فرزندانی که دیروز پشت خاکریز‌های جبهه و در میان رقص مرگ و گلوله، سربند "یازهرا (س) می‌بستند و همان فرزندان غیرت‌مندی که منتقم خون به ناحق ریخته و پهلوی شکسته مادر بودند، امروز از سفر بازگشته‌اند و به شهر و دیارمان آمده‌اند تا به ما یادآوری کنند برای چه رفتند.

فرزندانی که همچون مادرشان حضرت زهرا (س)، گمنام و غریبند، اما نه به اندازه غربت مادرشان، زیرا او مظلومتر است چراکه شهدا سنگ‌مزاری دارند که روی آن نوشته باشد شهید گمنام، اما مادر حتی آن سنگ مزار را ندارد که دلمان به دیدنش و زیارتش خوش باشد.

حضرت زهرا (س) خود اولین شهید مظلوم و ستم‌دیده راه امامت و ولایت و اولین شهید مدافع حرم بودند و شهدایمان هم بعد از او عَلَم دفاع از حریم ولایت را بر زمین نگذاشتند و امروز روسفید و سربلند آمده‌اند تا از رشادت‌هایشان برایمان بگویند و مادر نیز به وجودشان نزد ملائک افتخار کند و فخر بورزد.

گفتنی است، پس از تشییع پیکر شهدا، نماز بر پیکر پاک ۳ شهید گمنام به امامت آیت‌الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان اقامه شد.

یکی از شهدای گمنام که در سن ۱۹ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید، از میدان، ولی عصر فومن تشییع و در پارک شهر این شهر به خاک سپرده می‌شود.

شهید گمنام دیگر که در سن ۱۹ سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده نیز از جلوی مسجد جامع رستم‌آباد تشییع و در پارک شادی این شهر به خاک سپرده می‌شود.

آخرین شهید گمنام هم که در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در فکه به شهادت رسیده از جلوی مصلی لوشان تشییع و در پادگان شهید طباطبایی‌نژاد لوشان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار