در نشست شورای معاونان وزار و سازمان‌ها در امور ایثارگران مطرح شد؛

اشتغال و سلامت، اولویت‌های معاونت زنان در موضوع ایثارگران

انسیه خزعلی گفت: بحث اشتغال، سلامت، قوانین و ثبت و ضبط آثار مربوط به زنان و ایثارگران از اولویت‌های کار ماست.
کد خبر: ۵۶۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ - 27December 2022

اشتغال، سلامت و قوانین اولویت‌های معاونت زنان در موضوع ایثارگرانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست شورای معاونان وزار و سازمان‌ها در امور ایثارگران با انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

خزعلی در این مراسم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:

در دیدار از جنوب لبنان یکی از علمای اهل بیت در بازدید از مناطق آزادشده دلیل پیروزی حزب الله را پیروی از سید حسن نصرالله و رهبرشان و دوم در زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست.

وی با تاکید بر اینکه قانون‌ها نیاز به اصلاح دارند افزود: خلا‌های قانونی نیز باید رفع شود. بحث‌های مدیریتی در دولت مورد توجه است و امیدواریم خانواده شهدا به صورت ویژه‌ای دیده شوند و قوانینی همچون قانون استخدام ایثارگران مثل بسیاری از وعده‌های دیگر دولت محقق شده است.

خزعلی بیان کرد: در صحبت با وزارت بهداشت پایش سلامت خانواده شهدا پیگیری شده است، برگزاری اردو‌ها و سفر‌ها به منظور سلامت روحی خانواده شهدا و جانبازان مهم است به خصوص که در دوره کرونا صدمه دیده‌اند و خواهشمندیم از بنیاد شهید این اقدام را پیگیری کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بحث اشتغال، سلامت، قوانین و ثبت و ضبط آثار مربوط به زنان و ایثارگران از اولویت‌های کار ماست. متاسفانه در بحث ثبت و ضبط آثار در بخش زنان کمتر کار شده است که ما به این موضوع نگاه ویژه داریم و از ایده‌ها استقبال می‌کنیم.

 

مشاورین ایثارگران در سازمان‌ها با هم‌افزایی کار‌های خوبی را می‌توانند رقم بزنند

 

قاضی زاده هاشمی: چه در نظام ارزشی و فکری و چه مدنی، اجتماعی و اقتصادی، زنان، مادران، دختران و همسران نقش محوری دارند که غیر قابل کتمان است.

کارویژه انقلاب اسلامی که بر پایه فرهنگ بود خانواده است. تربیت نسل بهینه و سالم از لحاظ جسمی و معنوی در خانواده شکل می‌گیرد. ما کم کاری در طول ۴۰ سالدر خصوص فرهنگسازی زیاد داشتیم و همین موضوع باعث مب‌شود در حوزه ایثار و شهادت بیشتر کار کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما و شما شبکه‌ای از مشاورین را در تمام دستگاه‌های کشور داریم که کار‌های خوب و مشترکی در حوزه فرهنگی، ترویجی و خدماتی می‌توان انجام داد. در بحث اشتغال ماهم با مسئله رو به رو هستیم که این موضوع در خصوص بانوان بیشتر است چرا که اکثر متعلقان مربوط به شهدا و جانبازان خانم‌ها هستند.

قاضی زاده بیان کرد: ما در مصوبات اخیر دولت و ابلاغیه رئیس جمهور بسیاری از وظایف اجرایی را ابلاغ کردیم و این خواسته را داریم که مشاوران زنان و ایثارگران دستگاه‌ها باهم هم افزایی داشته باشند تا برنامه‌های اجرایی، همایش‌ها و مطالعات را کنار هم انجام دهیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار