رکورد بی‌سابقه حملات به تاسیسات انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۲

یک رسانه آمریکایی با استناد به آمار‌های ملی گزارش داد که تعداد حملات به تاسیسات انرژی در آمریکا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۵۶۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ - 27December 2022

رکورد بی‌سابقه حملات به تاسیسات انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روز سه‌شنبه به وقت محلی گفت که حملات فیزیکی و سایبری به تاسیسات تامین کننده برق که شامل ۱۰۱ مورد تا پایان ماه اوت ۲۰۲۲ می‌شود، در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۲ هزار مشترک آمریکایی تحت تأثیر این حملات در سال جاری قرار گرفته اند. با این حال در اکثر موارد، این حملات هیچ وقفه‌ای در عملکرد تأسیسات انرژی ایجاد نکرده است.

به طور کلی، هدف اصلی حملات، تأسیسات کوچک انرژی مانند تاسیسات توزیع برق محلی در آمریکا است. از آنجایی که حملات به تاسیسات بزرگ می‌تواند منجر به یک فاجعه منطقه‌ای گسترده شود، تمهیدات امنیتی شدیدی پیرامون آن‌ها درنظر گرفته شده است.

علاوه بر این، نیروگاه‌های بادی و خورشیدی اغلب در معرض خطر هستند، زیرا معمولاً در مناطق دورافتاده قرار دارند که تأمین امنیت آن‌ها دشوارتر است.

انتظار می‌رود همزمان با گسترش شبکه انرژی در آمریکا و افزایش استفاده از خودرو‌های برقی در این کشور، تعداد تجهیزات حیاتی شبکه برق که در برابر حملات آسیب‌پذیر هستند، در دهه آینده افزایش یابد.

سه تاسیسات برق در شهرستان پیرس در واشنگتن روز دوشنبه مورد حمله واقع شد. مقامات پلیس اعلام کردند که افراد ناشناس به محوطه این تاسیسات نفوذ و اقدام به خرابکاری کرده اند. در نتیجه این حملات، برق بیش از ۱۴ هزار مشترک قطع شد.

اوایل ماه دسامبر نیز یک مرکز توزیع برق در ایالت کارولینای شمالی گزارش داد که برق بخشی از نقاط این ایالت در پی تیراندازی افراد ناشناس قطع شد.

چند روز بعد نیز در ایالت کارولینای جنوبی اتفاق مشابهی رخ داد. تحقیقات اف. بی. آی درباره هر دو حادثه همچنان ادامه دارد.

طوفان زمستانی در بخش‌های وسیعی از آمریکا باعث قطعی برق بیش از هزاران مشترک در سراسر این کشور شده است.

منبع: تارنمای پولیتیکو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار