مدیر قرارگاه تربیتی امین:

رهبر معظم انقلاب اسلامی میدان‌دار مبارزه با فتنه ۸۸ بود

حجت‌الاسلام «بابایی» گفت: اتفاقات سال ۱۳۸۸، که توسط عده‌ای غرب‌گرا در کشور رقم خورد؛ سنگین‌ترین فتنه در طول عمر انقلاب اسلامی ایران بود در این فضا تنها کسی که میدان‌داری می‌کرد و تصمیم داشت جلوی این فتنه را بگیرد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۵۶۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 28December 2022

رهبر معظم انقلاب اسلامی میدان‌دار مبارزه با فتنه ۱۳۸۸ بودحجت‌الاسلام «عباس بابایی» مدیر قرارگاه تربیتی امین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در ادبیات عرب بعضی از کلمات دارای بار معنایی قابل توجهی هستند که در زبان فارسی معادلی برای آن به صورت یک واژه وجود ندارد مانند کلماتی چون حکمت، عزت و به طور خاص کلمه «بصیرت». این کلمه در خود خصلت‌هایی چون ذکاوت، تیزهوشی و زیرکی در مواقعی که سایر انسان‌ها این ویژگی‌ها را ندارند، داراست.

وی ادامه داد: بصیرت معمولاً در فضاهای غبارآلود و فتنه‌گون مطرح می‌شود به عبارت دیگر وقتی از این واژه حرف می‌زنیم مرادمان صرفاً یک فرد عالم حوزوی یا دانشمند دانشگاهی نیست. چه بسا که فردی با مدارج علمی پائین؛ هوشیارتر از افراد دارای تحصیلات باشد که در شرایط غبارآلود و فتنه‌گون چطور باید رفتار کند؟ چنین فردی در جایی که لازم است؛ سخن می‌گوید و در جای دیگر سکوت می‌کند و یا در شرایط دیگر قیام و قعود دارد؛ بر همین اساس در تعریف واژه بصیرت باید آن این طور معنا کرد: قوه تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها.

بابایی در تبیین چرایی نامیدن روز نهم دی به نام روز بصیرت گفت: اگر بگوییم فتنه سال ۱۳۸۸ که توسط عده‌ای غرب‌گرا در کشور رقم خورد؛ سنگین‌ترین فتنه در طول حیات انقلاب اسلامی ایران بوده است سخن گزافی نگفته‌ایم. در آن شرایط تعداد بسیاری از علما، سیاستمداران و مردم عادی نسبت به اصل نظام، جایگاه ولایت فقیه، سلامت انتخابات و همچنین تعهد و امانت‌داری نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آرای مردم؛ بدبین و دچار تردیدهایی جدی شده بودند که این تردیدها باعث شد کشور هشت ماه در آشوب باشد.

مدیر قرارگاه تربیتی امین درباره تاثیرات آشوب‌های سال ۱۳۸۸ بر ایران یادآور شد: در آن ایام نزدیک به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت و آسیب وارد شد. به دنبال این اتفاقات؛ اعتبار، آبرو و همچنین جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی در دنیا از بین رفت. همچنین بعد از این آشوب‌ها و به دنبال پالس‌هایی که یک عده از داخل ایران برای آمریکا فرستادند؛ تحریم‌های فراوانی بر ضد ملت ایران اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه در این فضا تنها کسی که میدان‌داری کرد و تصمیم داشت جلوی این فتنه را بگیرد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: صحبت‌ها، بیانیه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اثر خود را داشت و ناظر به بخش قابل توجهی از مردم بود که نوعاً انقلابی هستند و اعتمادشان از نظام سلب نشده است. اما بساط فتنه خیابانی زمانی جمع شد که در نهم دی ۱۳۸۸ جمعیت زیادی در یک روز غیرتعطیل به میدان آمدند و صحنه‌هایی را خلق کردند که به تعبیر امام خامنه‌ای جز با عنایات پروردگار و روح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمی‌توانست آن جمعیت را به نفع انقلاب اسلامی ایران، ولایت فقیه و شهدا جمع کند.

بابایی در ادامه ضمن اشاره به آیه پنجم سوره مبارکه ابراهیم درباره «یوم‌الله» و تفاوت آن با سایر روزها گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «وَلَقَد أَرسَلنا موسی بِآياتِنا أَن أَخرِج قَومَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَذَكِّرهُم بِأَيّامِ اللَّهِ» (و ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم قومت را از ظلمات به نور بیرون آر! و «ایّام اللّه» را به آنان یاد آور!). همه روزها، روز خداوند هستند؛ منتهی برخی روزها روز خاصی هستند چرا که در آن روز یا نعمت قابل توجهی از سوی خداوند مشاهده می‌شود یا عذابی از سوی پروردگار بر قومی نازل شده که در آن روز قدرت و قهاریت خداوند متعال دیده می‌شود.

مدیر قرارگاه تربیتی امین با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز روزهایی بوده که جز با عنایت پروردگار محقق نمی‌شد، ابراز داشت: روزهایی مانند پیرزوی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و یا حتی تک‌تک روزهای دفاع مقدس یوم اللهی بودند که خداوند عنایات خود را نصیب رزمندگان مخلص می‌کرد. همچنین بعدها نیز شاهد روزهایی بودیم که جز یوم‌الله نام دیگری نمی‌ توان بر روی آن‌ها گذاشت.مثل روز ۹ دی ۱۳۸۸ و حتی ۱۳ دی ۱۳۹۸ روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی. در روزی مثل شهادت سپهبد سلیمانی، با همه سختی‌هایی که بر جبهه مقاومت رفت، اما با اتفاقات مبارکی که بعد از آن رقم خورد؛ نشان دهنده آن بود که خداوند متعال این شهادت را دروازه‌ای به سوی ایجاد و برقراری تمدن اسلامی قرار داده است.

مدیر قرارگاه تربیتی امین با اشاره به اتفاقات و آشوب‌های ماه‌های اخیر در کشور درباره ضرورت زنده نگه داشتن حماسه نهم دی گفت: لازمه حیات و رشد یک مکتب و تفکر و انتقال آن به نسل‌های بعد این است که از قله‌های موفقیت خود حراست کند. آن قله‌ها بعضا یا انسان‌هایی در تراز بزرگان دینی، شهدا و شخصیت‌های علمی هستند یا دستاوردهای ارزشمندی است که در یک مکتب به دست آمده است. علاوه بر این؛ قله‌های موفقیت می‌تواند مکان‌ها و زمان‌هایی باشد که یادآور صحنه‌ها، خاطرات و اتفاقات بسیار ارزشمندی است که یک امت در طول تاریخ حیات خود بدان نیاز دارد. متاسفانه تا امروز آن طور که باید برای زنده نگه داشتن این روز، کار خاصی انجام نشده است.

وی بیان داشت: در روز نهم دی ۱۳۸۸ در قم حضور داشتم. چنان جمعیتی در آن روز به میدان آمده بود که بسیاری گفتند نه قبل از آن و نه حتی بعد از آن؛ چنین جمعیتی را در شهر قم مشاهده نکرده بودند. بعدها که از سایر دوستانم در شهرهای مختلف در این باره پرسیدم؛ آن‌ها نیز چنین نگاهی درباره شهر خود داشتند.

بابایی تأکید کرد: خداوند نهم دی ۱۳۸۸ همان خداوند دی ۱۴۰۱ است. اگر انسان خود را در ذیل خداوند سال ۸۸، که به مومنین و مستضعفین کمک کرد، قرار دهد قطعا همان خداوند در باقی سنوات نیز به یک شخص، خانواده، جامعه و حتی یک تمدن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار