تحلیگر مسائل سیاسی:

مردم اگر از مسیر الهی دور شوند شکست می‌خورند

«کریمی اول» گفت: مردم از مسیر الهی دور شوند هر انقلابی حتی انقلاب اسلامی با شکست رو به رو می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 28December 2022

خود بزرگ بینی باعث بروز فتنه در کشور شد

«حسین کریمی اول» تحلیگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گلستان با اشاره به حوادث 9 دی 1388 و فتنه 1401، اظهار داشت: این خود بزرگ‌بینی باعث فتنه شد، افرادی که در کنار امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و افرادی که حتی در زندان ساواک بودند و برای  انقلاب اسلامی ایثارگری کرده بودند در برابر انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

 کریمی اول  گفت: انقلاب اسلامی راهبرد اساسی و راهبردی در سطح جهان به وجود آورده و گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان باعث دشمنی مستکبران شده و آرمان‌های انقلاب در برابر منافع استکبار جهانی قرار دارد و در تضاد با آن است و لذا این دشمنی‌‌ها از ابتدای انقلاب آغاز شده و دشمن در همه عرصه‌هایی که می‌‌توانسته با استفاده از همه ابزارها برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: دشمن برای متوقف کردند انقلاب اسلامی از جنگ تحمیلی و ترور و غیره و هر آنچه در توان داشته استفاده کرده است و یکی از تکنیک‌های مهم دشمن در برابر انقلاب اسلامی ایجاد فتنه و شائبه است و دشمن به دنبال فریب ملت ایران است تا بتواند مردم و آحاد جامعه را در برابر انقلاب قرار دهد و این مسئله را در فتنه 78 و 88 شاهد بودیم.

‌کریمی اول‌ عنوان کرد: فتنه 88 یکی از سنگین‌ترین فتنه های تاریخ انقلاب بود که با رمز «تقلب در انتخابات» رقم خورد و کشور را هشت ماه در آشوب نگه داشت و به اموال مردم، جان مردم و جایگاه ایران اسلامی در جهان ضربه زد تا جایی که برخی آن را به عنوان جنبش سبز با محوریت میرحسین موسوی و کروبی نام بردند.

وی افزود: فتنه گران در سال 88 به عنوان سرمایه‌های اسرائیل معرفی شدند که به نیابت از اسرائیل در برابر انقلاب اسلامی ایستادند، باید واکاوی کنیم، چه شرایط و عواملی باعث بروز فتنه 88 شد و نکته مهم در بروز این حادثه عدم تبعیت از رهبری و مقابله با جایگاه ولایت بود.

کریمی اول تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اعتراض دارید از طریق مجاری قانون اقدام کنید، به این سخن رهبری بی‌اعتنایی کردند و خواستند در کف خیابان مسائل خود را پیگیری کنند و این مسئله نشان دور شدن از جایگاه ولایت است.

وی ابراز داشت: خودبزرگ بینی یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث بروز فتنه شد، برخی افراد در کنار امام(ره) بودند و خود را همه کار انقلاب می دانستند و خود را از جایگاه رهبری بالاتر می دیدند و این خودبزرگ بینی از تکبر و غرور انسان‌ها است و این مسئله مانع همراهی این افراد با انقلاب اسلامی شده و این مسئله باعث شد که این افراد برای ارزش‌هایی که روزی برای آن خون دادند و ایثارگری کرده بودند طغیان کنند.

کریمی اول افزود: حب دنیا از دیگر عواملی است که باعث بروز فتنه شد، جایگاه، پست و مقام و سرمایه و حب فرزند باعث شد که بسیاری از افراد در دنیا زمین گیر شوند و نتوانند در تداوم انقلاب اسلامی همراهی کنند، این مسائل باعث شد که خیلی از انسان ها از مسیر انقلاب اسلامی جدا شوند و این خطر در برابر انقلاب اسلامی برای همه شخصیت ها وجود دارد.

این تحلیگر مسائل سیاسی گفت: جدا شدن از روحیه جهادی و شهادت طلبی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود، وقتی این روحیه از بین برخی خواص از بین رفت در برابر انقلاب اسلامی موضع گرفتند و مهمترین عاملی که باعث بروز این مسئله می شود ضعف ایمان و توکل به خدا است.

وی افزود: در آینده انقلاب اسلامی باید توجه داشته باشیم که دشمن روی این افراد که در درون خانواده نظام هستند کار می‌کند و اینها همان خواص هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در خصوص آنها تذکر داشتند و وقتی خواص به فکر منافع خود باشند فتنه ایجاد می‌کنند و دشمن از آنها استفاده می‌کنند.

این تحلیگر مسائل سیاسی ابراز داشت: در حوادث اخیر نیز دیدید که دشمن از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای بهره گرفت و در فکر و اندیشه جامعه‌ی ما رسوخ کرد و شرایط را طوری رقم زد که دختر نوجوان ایرانی به خیابان آمد و براساس شانتاژ رسانه‌ای و جنگ ادراکی که دشمن عمل کرده بود روسری خود را به آتش می‌کشد.

کریمی اول افزود: دشمن از همه ابزارها و مسیرهایی که می‌تواند جلوی تداوم انقلاب اسلامی را بگیرد، استفاده می‌کند و تلاش می‌کند از این جنگ اندیشه‌ای و شناختی و فکر و فرهنگی ذهن ما را در تصرف خود قرار دارد و آن چیزی که ما به آن اعتقاد داریم مثل عاشورا و اسلام و انقلاب را از ما بگیرد و آن چیزی که خود می خواهد جایگزین کند.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده که با جنگ نظامی نمی تواند انقلاب اسلامی را از پا در بیاورد و به دنبال جنگ ترکیبی برای ایجاد انحراف در مسیر انقلاب و مردم است و اگر انحرافی ایجاد شود و مردم از مسیر الهی دور شوند هر انقلابی حتی انقلاب اسلامی با شکست رو به رو می شود.

این تحلیگر سیاسی عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم در فتنه 88 در شرایطی که در آن قرار داشتیم دیدیم که همان مردم که روی اندیشه آن را کار کرده بود با بصیرت و شناخت و توسل به خدا، ائمه (ع) و رهبری چشم فتنه را در 9 دی کور کردند.

«کریمی اول» گفت: در حوادث اخیر نیز دیدیم بساط فتنه که با ظرفیت سلبریتی‌ها رقم خورد توسط مردم جمع شد و انقلاب اسلامی را از خطر طراحی شده دشمن به سمت پیروزی و تداوم حرکت داد و این افتخاری برای ملت ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار