نگاهی به زندگی‌نامه سردار شهید «محمدنقی صلبی»

سردار شهید «محمدنقی صلبی» فرزند زکریا ۲۴ دی سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای مذهبی در روستای «سرطاق» بندرگز به دنیا آمد و ۵ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ منطقه ام ارصاص عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۶۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱ - 29December 2022

من شهيد بهشتي را در خواب ديدم كه برايم خانه ساخته است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، سردار رشید سپاه اسلام محمد نقی صلبی فرزند زکریا متولد ۲۴ دی ۱۳۲۷ روستای سرطاق بندرگز است و فرماندهی گردان علی بن ابیطالب (ع) لشکر ۲۵ کربلا از جمله مسئولیت‌های او در دوران جبهه و جنگ بود.

صلبی در جریان عملیات کربلای ۴ در دی سال ۶۵ هنگامی که فرمانده گردان یا رسول بود در منطقه ام الرصاص عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش بعد از ۱۱ سال در سوم مهر سال ۷۶ پس از در جریان تفحص شهدا به دست آمد و به گرگان منتقل و در امامزاده عبدالله به خاک سپرده شد.

فرازی از زندگی شهید:

سردار شهید «محمد نقی صلبی» دی ۱۳۲۷ در روستای سرطاق در شهرستان بندرگز و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، پدرش کشاورز بود و معاش خانواده‌اش را به سختی تامین می‌کرد، او که در کودکی پسری آرام بود و علاقه شدیدی به درس خواندن داشت، دوران تحصیل ابتدایی را در دبستان روستای زادگاهش گذراند؛ به مادر و پدربزرگش علاقه زیادی داشت، فرائض دینی را از دوران کودکی انجام می‌داد و در کار کشاورزی نیز به پدرش کمک می‌کرد.

۱۸ سالگی به خدمت سربازی فرا خوانده شد، دوره آموزش سربازی را در بیرجند (خراسان جنوبی) گذراند و ادامه خدمت را بعنوان بی سیم چی در اهواز سپری کرد، بعد از خدمت سربازی نیز به استخدام اداره مخابرات تهران درآمد و درسن ۲۱ سالگی درمراسمی ساده با دختر عمه خود (طاهره) ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۱ پسر و ۶ دختر بود.

شهید «صلبی» پس از ازدواج و در کنار کار به تحصیل در دبیرستان شبانه دارالفنون تهران پرداخت و موفق شد در رشته ریاضی فیزیک دانش آموخته شود، وی به ورزش کشتی علاقه‌مند بود و بیشتر اوقات فراغت خود را به این ورزش اختصاص می‌داد.

قسمتی از وصیت نامه شهید «صلبی»‌ای پدر بزرگوار و‌ای مادر دلسوز مهربانم! پدری که با فقر و بدبختی مرا بزرگ کردی مرا چنین تربیت نمودی و مادری که با تمام گرفتاری مرا بزرگ نمودی از دور، دست هر دوی شما را می‌بوسم، مادر جان و پدر جان نکند در عزای من گریه کنید هرگز! بلکه افتخار کنید که فرزندی تربیت کردید و در راه خدا هدیه نمودید و بدانید که من امانتی بودم در دست شما، پدر جان مواظب باشید از خون من سودجویی نشود و منافقین از خونم سوء استفاده نکنند. عزیزان و‌ای برادران و خواهران! بدانید که با قطره قطره خون هر شهید، سرزمین اسلامی ایران از دست اجانب پاک شده است. تا آنجا که می‌توانید از خط امام دفاع و حمایت کنید. خط امام ویژگی‌های قرآن و پیامبر اکرم (ص) است، دنباله رو خط امام باشید و هر چه امام فرمود اطاعت کنید تا خدای نکرده از راه دین منحرف نشوید.

خداوند فردای قیامت از همه بازخواست می‌کند که در مقابل خون شهدا چه کردند و ما همه در مقابل اسلام و حقوقی که از بیت المال می‌گیریم مسئول هستیم تا در راه آبادانی مملکت کوشش و تلاش کنیم تا ان شاءالله ایران همچون کلستان شود.

نکند خدای ناکرده به خاطر ریاست چند روزه و عشق به میز ریاست، تمام حیثیت و وجدان خود را زیر پا بگذاریم، پس باید حق گو باشیم اگر چه تلخ باشد.

خانواده‌های شهدا را تنها نگذارید و برای دلجویی از خانواده‌های شهدا، سری به آن‌ها بزنید و از خانواده من نیز سرکشی کنید. خدایا تو می‌دانی بنده فقط برای رضای تو کار می‌کنم و آن را وظیفه شرعی خود می‌دانم تا تداوم بخش خون شهدا باشم. بارخدایا به خانواده‌های شهدا صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرما. «محمد نقی صلبی»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار