معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

شرط ادب به شهدا بازگرداندن پیکرهای مطهر آن‌هاست

«جعفری» گفت: شرط ادب به شهدایی که برای عزت و سربلندی سرزمین ایران، جان خود را فدا کرده‌اند، تفحص و بازگرداندن پیکرهای مطهرشان است.
کد خبر: ۵۶۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۷ - 29December 2022

شرط ادب به شهدا بازگرداندن پیکرهای مطهر آن‌هاست«علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت تفحص و بازگشت پیکرهای مطهر شهدا، اظهار داشت: در برخی از مقاطع جنگ تحمیلی، امکان نبود که پیکرهای مطهر شهدا را به‌عقب برگردانند و یا این‌که منطقه‌ای اشغال شده و نتوانستند شهدا را بازگردانند؛ بر این اساس، هنوز پدر و مادر شهیدان زیادی، چشم‌انتظار پیکرهای فرزندان خود هستند؛ لذا هنوز مسئولان مصمم هستند تا این فرزندان رشید ایران که در خاک عراق و یا خاک کشور خودمان به‌صورت گمنام آرامیده‌اند را تفحص کرده و هویت آن‌ها را شناسایی کنند و شهدا را به خانواده‌های خود بازگردانند.

«جعفری» با بیان این‌که شرط ادب به شهدایی که برای عزت و سربلندی سرزمین ایران، جان خود را فدا کرده‌اند، تفحص و بازگرداندن پیکرهای مطهرشان است، گفت: اگر یک سرباز وطن در میدان نبرد جان خود را از دست بدهد، آیا رسم مردانگی این است که پیکر او را رها کنند؟! اگر ما روزگاری به دلایلی نتوانستیم پیکرهای مطهر شهدا را بازگردانیم، امروز که می‌توانیم، باید این کار را انجام دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: تفحص و بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدا برای نسل‌های بعدی درس است تا آن‌ها بدانند که برای تفحص و بازگردادن پیکرهای مطهر این شهدا، سال‌های سال تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها