گلایه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از عدم اقدام عملی در عرصه «جهاد تبیین»

آیت‌الله «عبادی» گفت: با چه طرحی می‌خواهیم در مقابل این همه کید و تحریف ارزش‌های بی‌بدیل و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز نظام جمهوری اسلامی و رسوایی و خیانت دشمنان انقلاب اسلامی که دشمنی آن‌ها با نوع بشر است را تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۶۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 29December 2022

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: طی سه دوره جابه‌جایی مسئولان بنیاد شهید استان بنده این توصیه (چاپ کرامات شهدای استان) را داشته‌ام در عین حالی که به صورت متفرقه کراماتی ذکر شده اما باید به صورت مستقل صورت می‌گرفت تا نسل‌های آینده از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری اینکه در مسئولیت‌های قبلی بعضی جزوه‌هایی به بنده داده‌‌ که کار انجام شده اما بر آن‌ها نقدی دارم که قضایای انجام شده ممهز در کرامت نیست و سطح مطلب را پایین می‌آورد، افزود: مطالب باید هم از جهت استناد قوی باشد هم موردی که به عنوان کرامت ذکر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برخی جزوه‌هایی که از قبل به دستمان رسیده کارهای ارزشمندی است اما مراد بنده کارهای ارزشمند نیست هدف کراماتی است که جز با محاسبات معنوی و الهی قابل تفسیر نیست و ممهز در این و پررنگ باشد به جهت اینکه وقتی مخاطب می‌شنود یا مطالعه می‌کند باید مصادیق بارز «ولا تحسبن الذين قتلوا فی سبيل الله أموتا بل أحياء عند ربهم يرزقون» را با تمام وجود حس کند.

آیت‌الله عبادی عنوان کرد: در دوره‌های قبل مسائلی در مورد شهدای فضیله مطرح و در این خصوص زحمتی هم کشیده شد مثل مرحوم آیت‌الله سید ابوتراب قاینی یا مرحوم آقا محمد حسن که در درون‌های غربت اسلام شهید شده و برخی توجیه کردند! اینها در دوره کنونی تمام شود و مشخص شود چگونه شهید و کرامات آن‌ها تبیین شود چراکه مسئله مهمی است.

وی با اشاره به مسئله «جهاد تبیین» و اهمیت این موضوع، متذکر شد: با چه طرحی می‌خواهیم در مقابل این همه کید و تحریف ارزش‌های بی‌بدیل و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز نظام جمهوری اسلامی و رسوایی و خیانت دشمنان انقلاب اسلامی که دشمنی آن‌ها با نوع بشر است را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حرفش را می‌زنیم ولی تبیین نمی‌کنیم حتی در فرصت‌هایی که منحصر به جامعه ما است مثل محرم، صفر، رمضان اعیاد مذهبی و شهادت ائمه اطهار (ع‌)، بیان داشت: جمعیتی که در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور و استان جمع شده بودند را مشاهده کردید از این فرصت بهتر برای تبیین مگر داریم، این افراد همه برای شنیدن آمده‌اند و این خود یک کلاس کامل برای تبیین است.

آیت‌الله عبادی متذکر شد: این تریبیون‌ها در دست ما است و مردم گوش می‌دهند لذا باید جملات کارساز از پیشرفت‌های نظام، شناخت دشمن، تحریف، خیانت و آدم‌شی دشمنان و ظلم‌هایشان برای مردم و جوانان و نوجوان تبیین کنیم در صورتی که تنها به شعار دادن اکتفا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بارها اعلام شده رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین را واجب کرده‌اند، تریبون در دستشان است پس چند جمله بگویید نه طرحی داریم، نه ذخیره‌سازی و نه اطلاعات کافی و نه مستندات؛ شعار در واقع حیات و مثل آب است اما اگر همان آب را بیشتر از نیاز بخواهی نمی‌توانی بخوری و باید به اندازه خودش باشد لذا باید شعار به اندازه خودش و تبیین به اندازه خودش و رهنمودها هم به اندازه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در هیأت اندیشه‌ورز این موارد را مطرح کنید و همه با هم جمع شوید و یک کار کارستان انجام دهید، اضافه کرد: جای هنرمندان و هنرشان نسبت به تبیین کجاست؟ تلویزیون این همه برنامه سرگرم کننده دارد پس چرا از مستنداتی که موجب رسوایی دشمن و پیشرفت‌ها شده استفاده نمی‌کند و در یک ساعت مقرر و به صورت زنده برنامه‌ای در این خصوص پخش نمی‌کند تا برای مردم تبیین شود.

موضوع شهدای فضیلت، چاپ کتاب کرامات شهدا به صورت روشن و مسئله تبیین از توصیه‌های مهم آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بود و از وی خواست با درایتی که دارید یک کار کارستانی انجام دهید چراکه استعداد این مسائل مهم را دارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها