حملات هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته استان الحدیده یمن را هدف حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی قرار داده است.
کد خبر: ۵۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 29December 2022

حملات هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کرد که پهپاد‌های شناسایی و جاسوسی ائتلاف سعودی وارد آسمان منطقه «الجبلیه» و «حیس» شدند و به گشت زنی پرداختند.

حملات راکتی ائتلاف سعودی نیز در مناطق مختلفی از استان الحدیده ادامه داشته است و همچنین واحد توپخانه ائتلاف سعودی مناطقی را در الجبلیه و حیس مورد هدف قرار دادند.

سعودی‌ها از هشت سال پیش با تجاوز به یمن، جنگ خانمان‌سوزی را علیه همسایه فقیر خود آغاز کردند و طی این مدت، ۴۷ هزار شهروند یمنی را مجروح و به شهادت رسانده‌اند.

طی یک هفته اخیر، نیرو‌های نظامی سعودی با حملات توپخانه‌ای به مناطقی در استان صعده یا اعدام میدانی ده‌ها تن از شهروندان یمنی و آفریقایی را کشته یا مجروح کردند. این حملات به قدری فجیع بوده که صدای سازمان ملل را نیز درآورد.

آتش‌بس در یمن از یازدهم فروردین سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تاکنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهرماه تمدید شود، ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی که بر اساس توافق بوده، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریباً از بین رفته است.

«حسین العزی»، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگ و محاصره تحمیلی علیه مردم یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی جنایت علیه بشریت است.

دولت نجات ملی یمن طی روز‌های اخیر تأکید کرده است که کشور‌های متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند. قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار