نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نظام جمهوری اسلامی در جایگاه پدرانه برای فرزندان شهدا و ایثارگران قرار دارد

حجت‌الاسلام «شکری» با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در جایگاه پدرانه برای فرزندان شهدا و ایثارگران قرار دارد، گفت: ارائه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر علاوه بر وظیفه کاری باید برگرفته از عمق وجود ما نیز باشد.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 29December 2022

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در دیدار با کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، اظهار داشت: همه دنیا دست به دست هم دادند تا پشت اسلام در ایران و ایران را بر زمین بزنند اما نتوانستند و بیش از 220 هزار نفر شهید، 55 هزار همسر شهید بی‌سرپرست و چندین هزار فرزند شهید یتیم شدند و نگذاشتند پرچم جمهوری اسلامی ایران، عزت و اقتدار کشورمان زمین بخورد.

وی با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید فکر و قدرت بیان را بالا ببریم و از بستر به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم، بیان داشت: ما برای همیشه شرمنده شهدا و خانواده‌هایشان هستیم زیرا آنان باعث شدند که این نظام و انقلاب حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده ایثارگران را یک احساس مسئولیت اجتماعی جدی دانست و افزود: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان به عنوان انسان‌های برگزیده، تاریخ الگویی معنوی در جامعه می‌سازد.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در جایگاه پدرانه برای فرزندان شهدا و ایثارگران قرار دارد، مطرح کرد: هدف از تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به انسان‌هایی است که در قبل و حین انقلاب مجاهدت کرده و شهید و جانباز شده‌اند.

وی تأکید کرد: ما هویتی جز خدمتگزاری به خانواده ایثارگران نداریم و این مهم باید یک سیاست اصلی برای ما باشد و این رسالت برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ارتقا معنویت در بین خانواده شهدا و کارکنان بنیاد شهید باید محقق شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ارائه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر علاوه بر وظیفه کاری باید برگرفته از عمق وجود ما نیز باشد، گفت: ما باید با طیب خاطر و شوق و علاقه این خدمت را عرضه کنیم و خود را در این مسیر صاحب ثواب‌های بیکران الهی بدانیم.

حجت‌الاسلام شکری خاطر نشان کرد: هر چقدر بتوانیم در جایگاهی که هستیم مانند دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، مدارس، ادارات و مساجد وغیره عمل صالح و خدمت صادقانه انجام دهیم و در عین حال عیب پوش جامعه باشیم و آن را اصلاح کنیم، نقش خود را در گسترش تمدن بزرگ و تاریخی اسلام به درستی ایفا کرده‌ایم.

وی در خصوص اینکه چه اقداماتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام داد، گفت: حفظ کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یک اصل اساسی است و چنانچه در این راستا عملکرد موفقی داشته باشیم مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهید و فرهنگ شهادت ارزش و جایگاه خود را در بین توده‌های مردمی پیدا کرده، اضافه کرد: به منظور تکریم خانواده‌های شهدا لازم است در جهت رفع مشکلات آنان گام برداشت و تا جایی که می‌شود ادامه راه را برای آنان هموار کرد.

حجت‌الاسلام شکری ‌خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بالا بردن مقاومت اجتماعی تأثیرگذار است و مسئولان نظام در هر جایگاهی باید در جهت تکریم خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ شهادت اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار