جان فدا/ در یادواره شهدای قرآنی پایتخت «سوره‌های سرخ» مطرح شد؛

خاطره یک قاری قرآن از بخشش «حاج قاسم»/ ۲۶۰ شهید قاری استان تهران شناسایی شدند

«عبدالصمد مرزوقی» به ذکر خاطراتی از شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم در دوران فرماندهی لشکر۴۱ ثارالله کرمان هشت ماه اضافه خدمت من را بخاطر فعالیت‌های قرآنی بخشید.
کد خبر: ۵۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ - 29December 2022

خاطره یک قاری قرآن از بخشش حاج قاسم/ ۲۶۰ شهید قاری استان تهران شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادواره شهدای قرآنی پایتخت «سوره‌های سرخ» یاران سلیمانی، شامگاه پنج‌شنه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

قربانی: شناسایی ۲۶۰ شهید قاری قرآن

در ابتدا، رحیم قربانی رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه همه شهدای ما شهدای قرآنی هستند، اظهار داشت: یک کمیته قرآنی جهت شناسایی شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن در سطح استان تهران ایجاد شده که تاکنون ۲۶۰ شهید قاری در این کمیته شناسایی شده است.

وی یادواره سوره‌های سرخ را یک مراسم نمادین جهت ابزار ارادت جامعه قرآنی به ساحت مقدس شهدای قرآنی معرفی کرد و افزود: این مراسم یک ادای دین و تجدید میثاق با این شهدا و خانواده‌هایشان است.

رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: ترویج منش، ابعاد شخصیتی شهدا، فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها امروز بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است لذا باید به‌سمت معرفی شهدا در ابعاد و عرصه‌های مختلف حرکت کنیم.

قربانی هدف ایجاد کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: ۳۰ فعالیت فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلف در این کارگروه تدارک دیده شده است که این فعالیت‌ها به مرور زمان انجام خواهد گرفت.

مرزوقی: حاج قاسم اضافه خدمت من را بخاطر قرآن بخشید

در ادامه، عبدالصمد مرزوقی مشاور قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی پرداخت و با بیان اینکه از سال‌های ۷۴ تا ۷۶ در لشکر۴۱ ثارالله کرمان سرباز حاج قاسم سلیمانی بوده‌ام، عنوان کرد: یکی از طرح‌های ابتکاری حاج قاسم حفظ ۲۰ جز قرآن برای سرباز‌ها بود تا مرخصی تشویقی دریافت کنند که مورد استقبال قرار گرفت.

وی به ذکر خاطراتی از رابطه عاطفی خود با شهید سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه رفتار محبت‌آمیز حاج قاسم باعث شده بود من هرگاه به مرخصی بروم با غیبت به لشکر بازگردم، گفت: پایان دوره سربازی من بود و هم‌خدمتی‌هایم همه مرخص شدند و من متوجه شدم حاج قاسم هشت ماه برایم اضافه خدمت رد کرده است و وقتی به او گله‌مند شدم دستور دادند همه اضافه خدمت هایم بخاطر فعالیت‌های قرآنی بخشیده شود.

این قاری قرآن افزود: خدمت سربازی من در لشکر ثارالله تمام شد و چند سال بعد حاج قاسم برای یک ماموریت به کیش آمده بود و با زحمت ادرس منزل ما را پیدا کرده بود، اما من خانه نبودم و وقتی فهمیدیم او برای دیدن من به منزل مراجعه کرده است حالمان خراب شد.

در ادامه گروه سرود محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به اجرای چند سرود پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار