به گزارش دفاعپرس از مشهد، آیتالله «سیداحمد علمالهدی» امام جمعه مشهد در خطبههای نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی طی سخنانی اظهار داشت: روز ۹ دی، حقیقتی را در ذهن ما تداعی میکند و آن اینکه در کنار فتنه دو اتفاق در نهایت ظهور و بروز دارد؛ نخست، زمینهسازی برای ضعف امت و اسلام که به سرکوب ملت ختم میشود و دوم، زمینهسازی برای انحراف و سقوط نسبت به اعتقاد و باورمندی جامعه درباره ذات اقدس پروردگار و در ادامه اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران.
آیتالله علمالهدی در ادامه صحبتهای خود درباره اثرگذاری دو شخصیت مهم در تقابل با فتنه یادآور شد: در جریان تقابل با فتنه دو شخصیت مهم اثرگذار بودند؛ یکی مرحوم آیتالله «محمدتقی مصباح یزدی» به عنوان عمار انقلاب و دیگری سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» که مالک اشتر زمانه ما بود. این دو نفر به موازات یکدیگر با سلطه فرهنگی و هجمه سخت دشمن مقابله میکردند و برای اسلام جز عزت و سرافرازی و برای استکبار جهانی جز ذلت و شکست به ارمغان نیاوردند.
وی همچنین در تشریح ابعاد حماسه ۹ دی در سال ۱۳۸۸ گفت: روز ۹ دی؛ قیام در مقابل فتنهای بود که ملت با بصیرت و انقلابی ماهیت پلیدش را شناخت و آن را در نطفه خفه کرد. مردم در آن ایام اولاً دشمن را شناختند و ثانیاً قصد سوء و شیطانی او در براندازی اسلام را کشف کردند. بصیرت کامل؛ عیاری ست که در آن روز به دست آمد و این به دست نمیآمد مگر به برکت رهنمودهای انسانساز رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایتمداری این ملت. این موضوع همچون یک نسخه شفابخش در تمام طول دورانها قابلیت اثرگذاری دارد.
امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود درباره تاثیر اراده و مقاومت ملت ایران در برابر تهاجم دشمن بیرونی افزد: دشمن یک تهاجم بیرونی دارد و آنجایی که قدرت داشته باشد، با زور سلاح و تجهیزات جنگی بر ملتها میتازد؛ مانند دوران هشت سال دفاع مقدس. در ایام جنگ تحمیلی ملت ایران با مقاومتی که از خود نشان داد، معیارهای پیروزی در جنگها را در سطح دنیا تغییر داد و ثابت کرد که پیروزی در جنگها نه به تجهیزات و ادوات نظامی بلکه به خواست مردم است و هیچ جنگی ختم به پیروزی نمیشود تا زمانی که اراده ملتها مغایر با آن باشد.
وی با بیان اینکه از دوران دفاعمقدس تا به امروز قریب به سی سال میگذرد و در طول این زمان، دشمن از خلیجفارس گرفته تا سرزمینهای اطراف ما همچون سگ پارس میکند، در ادامه صحبت خود تصریح کرد: چنین دشمنی جرئت ندارد قدمی به سمت مرزهای ایران اسلامی بردارد و در نهایت هم مفتضحانه مجبور به فرار و عقبنشینی میشود. اما با این حال، او هنوز دست از دشمنی برنداشته و در امتداد همان هجمه سرکوبگرانه خارجی، پیادهنظام خود را در قالب جریانهای سیاسی و رسانههای داخلی به کار گرفته تا این بار به دست برخی افراد خاص، نظام و انقلاب را سرکوب کند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مظاهر استخدام نیرو از داخل توسط دشمن در جریان فتنه ۸۸ صورت گرفت، یادآور شد: باید برای جوانان تبیین شود که در فتنه سال ۸۸ چه گذشته است؟ این ماجرا از مصاحبه روزنامه لوموند فرانسه شروع شد؛ آنجایی که یکی از سران فتنه با این رسانه فرانسوی مصاحبه کرد و وقتی از او سؤال شد که به نظر شما، رئیسجمهور آینده ایران باید چه هدفی را در دستور کار قرار دهد؟ وی پاسخهایی ارائه کرد، اما خبرنگار این روزنامه خارجی بلافاصله به او تذکر داد که مطالبی که مطرح کرده در حقیقت در زمره اختیارات رهبری در ایران است و همین مکالمه، نشانهای شد برای جریان استکبار خارجی و براندازان داخلی تا در نهایت همه باور پیدا کنند که آن آقا مناسبترین سوژه برای فتنهافکنی و ایجاد آشوب سیاسی در ایران است.
وی همچنین بیان کرد: دشمن چنین ارزیابی کرد که اگر این جریان در ایران رأی بیاورد، میتواند بهعنوان یک پرچم بزرگ در تقابل با رهبری عمل کند و اگر هم رأی نیاورد، میتواند بهانهای برای القای انحراف و اغتشاش داخلی با عنوان تقلب در انتخابات باشد؛ یعنی زمینهای که یا مردم را به جان هم بیندازد و یا یک جریان ضدرهبری در آن به قدرت میرسد. پس از آن مصاحبه بود که نظام سلطه از خارج و عدهای در داخل کشور، دور آن آقا را گرفتند و آغازگر جریانی شدند که مدتها کشور را درگیر کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به خطبه ۵۰ نهجالبلاغه بیان کرد: ک آقایی گفته که اینها به هر چیز که برخلاف اصولشان باشد، لقب فتنه میدهند. خیر اینطور نیست؛ فتنه دو نشانه آشکار دارد که یکی حرکت دشمن از خارج در قالب رسانهها و موج تبلیغاتی آن برای تحقق یک جریان است که از این طریق میتوان خواست سلطه گران در ایران را کشف کرد. ملاک دوم را هم حضرت امیرالمؤمنین (ع) به ما تعلیم میدهد؛ آنجا که میفرماید《فتنهها از جایی آغاز میشوند که قدرتطلبیها و زاویه داشتن با رهبری باعث به راه افتادن جریانی میشود که حتی با قرآن هم مخالفت دارند》.
وی در تبیین نشانههای فتنه گفت: این الگو را ما بهوضوح در جریان فتنه سال ۸۸ مشاهده کردیم؛ زمانی که حتی خواص هم به خاطر بیبصیرتی در دام فتنه گرفتار شدند و در این شرایط، مردم بودند که با بصیرت انقلابی خود کشور را نجات دادند. البته بصیرت انقلابی مردم هم به این دلیل حاصل شد که چشم به کلام رهبری داشتند و با تبیینها و رهنمودهای ولیفقیه بهگونهای به میدان آمدند که حتی از خواص هم پیشی گرفتند.
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات ماههای اخیر نیز مشابه با الگوی فتنه ۸۸ عمل کرد، اظهار داشت: فتنه چند ماه اخیر دقیقاً طبق همین الگو انجام شد. یعنی همانطور که با دروغ یک موضوع را بهانه کردند و در ادامه، خواص بیبصیرت را هم به دنبال خود کشاندند تا در نهایت با اغفال عناصر ناآگاه و البته مزدورتراشی از اراذل و اوباش، به خشونت خیابانی حتی بیشتر از فتنه ۸۸ دامن بزنند.
وی با بیان اینکه تأسف اصلی ما به خاطر آن است که خواص بیبصیرت در جریان فوت یک دخترخانم، طبق الگوی دشمن عمل کردند، در ادامه اظهار داشت: این افراد؛ نه فقط در آن زمان پیادهنظام معاندان در داخل کشور شدند بلکه تا به امروز نیز در برابر اجرای قانون و محکومیتهای قضایی عاملان این جنایتها ایستادگی میکنند. همچون خواص بیبصیرت فتنه ۸۸، در جریان اغتشاشات اخیر هم عدهای بهصف شدند و اگر یک زمان بیانیه برای دعوت جوانان به اغتشاشات میدادند، الان علیه رأی به محاربه بودن متهمان بیانیه میدهند. امام علی (ع) میفرمایند: «نابینابودن و نداشتن چشم سر از کوردل بودن و نداشتن چشم دل بهتر است».
امام جمعه مشهد افزود: با این حال، بازهم خوشبختانه آگاهی ملت ما و وابستگیشان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث به وجود آمدن بصیرتی شده که حتی در برابر خواص بیبصیرت هم خنثی نمیشود و این مردم حتی در این شرایط هم از مبارزه فکری و مبنایی باکی ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان خطبههای نمازجمعه این هفته مشهد اظهار داشت: این مردم همچنان پایکار و در میانه میدان ایستاده و مثل همیشه دشمنان را ذلیل، نابود و ریشهکن کردهاند. اما برادران و خواهران، بدانید که فتنه یک جریان خطرناک است؛ چه بسیار افرادی که وحی را بیواسطه از دهان پیامبر اکرم (ص) شنیدند، در غزوات دوشادوش پیامبر (ص) جنگیده و حتی جانباز اسلام هم بودند اما زمانی که فتنه رخ داد در شناخت جریان دچار انحراف و لغزش شدند و این الگوی عبرتآموزی است که در طول تاریخ باید موردتوجه قرار بگیرد.
انتهای پیام/