کرملین آماده کمک به ثبات و بازسازی سوریه است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به پیام رئیس جمهور روسیه به همتای سوری خود به مناسبت سال نو میلادی، گفت مسکو بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.
کد خبر: ۵۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲ - 30December 2022

کرملین آماده کمک به ثبات و بازسازی سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) از آمادگی مسکو برای کمک به بازسازی سوریه پس از اتمام بحران خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، اظهار داشت: «روسیه آماده کمک به ثبات وضعیت و بازسازی پس از جنگ در سوریه است. [ولادیمیر]پوتین [رئیس جمهور روسیه]سال نوی میلادی را به [بشار]اسد [همتای سوری]خود تبریک گفت و بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با اشاره به تماس تلفنی پوتین با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: «پوتین در پیام تبریک سال نو میلادی به اردوغان، به موفقیت پروژه‌های مشترک که امنیت انرژی جهان را تضمین می‌کند، اشاره کرد».

سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به برخورد یک موشک اوکراینی به خاک بلاروس، تاکید کرد: «این امر بسیار نگران‌کننده است، نه فقط برای ما بلکه برای بلاروس. ارتش روسیه به‌طور مداوم با بلاروس در تماس و در حال هماهنگی با آن‌ها است».

پسکوف با بیان اینکه پوتین هیچ پیامی برای تبریک سال نو میلادی به سران کشور‌های «غیردوست» روسیه نمی‌فرستد، اظهار داشت: «البته آن‌ها هم هیچ تبریکی نمی‌فرستند. در واقع ما هم‌اکنون هیچ تماسی با آن‌ها نداریم. با توجه به اقدامات غیر دوستانه‌ای که آن‌ها به‌طور مداوم انجام می‌دهند، رئیس جمهور به آن‌ها تبریک نخواهد گفت».

وی همچنین ضمن اشاره به تماس تصویری امروز پوتین با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین، گفت کرملین هنوز بر سر تاریخ سفر شی به روسیه به‌نتیجه نرسیده است.

پیش از این، رئیس جمهور روسیه در تماس تصویری با همتای چینی خود با اشاره به مقاومت پکن و مسکو در برابر فشار‌های ژئوپلتیکی، گفت همکاری دو کشور در خدمت ایجاد نظم جهانی عادلانه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار