جان‌فدا/ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان

«جان نثاری» گفت: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب شهید سلیمانی یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به‌ خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۵۶۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳ - 02January 2023

ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان«محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص شخصیت و مکتب سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی است که توانست در دوره معاصر به عنوان یک شخصیت ملی و فراملی در سطح ایران و جهان تأثیر فراوانی در گسترش روحیه جهاد و مقاومت داشته باشد. برخلاف تصور موجود، ابعاد فرهنگی و معنوی شخصیت ایشان بسیار بیش از جنبه های مختلف نظامی وی در بین مردم منطقه و جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی شخصیت کمتر شناخته شده‌ای بود که بعد از شهادت، نام آوریش فزونی یافت و جهانی به احترام او ایستاد و از شخصیت ایشان تجلیل کرد، عنوان کرد: شخصیت ایشان طوری بود که حتی مخالفین خود را نیز به احترام وادار کرد. شهادت برای وی در کنار پیروزی های بزرگ در عرصه های نظامی و استراتژیک، رستگاری نهایی بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بزرگان مقاومت از او به عنوان سید الشهدای جبهه مقاومت یاد می‌کنند که با شهادتش، جبهه‌ای به گستردگی تمام اسلام و بشریت در برابر استکبار شکل گرفت، افزود: این جبهه مقاومت به گونه‌ای بود که به ویژه پس از شهادت ایشان موجی از حق طلبی و پایداری در بین دوستداران ایشان در کل منطقه به وجود آمده است.

جان‌نثاری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید سلیمانی فرمودند «سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک شخصیت بود و یک مکتب بود و مکتب او در واقع زیر مجموعه مکتب امامین انقلاب که مکتب آنها هم همان مکتب اسلام واقعی است»، یادآور شد: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب شهید سلیمانی یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به‌ خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است و ایشان یک مجاهدِ عارف و با بصیرت بود. ایشان در حساس ترین لحظه‌های نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم به زیباترین عواطف انسانی هم پایبند بود. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار‌ اصفهان با بیان اینکه ولایت‌پذیری در اعتقاد و عمل از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود، تصریح کرد: شهید سلیمانی همیشه و در همه جا خود را به عنوان یک سرباز ولایت قلمداد کردند و سرباز بودن ایشان در تمام مراحل زندگی، میدان جنگ، میدان سیاست و میدان مدیریت جهادی مشاهده می‌شود.

جان نثاری با اشاره به ساده‌زیستی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی اضافه کرد: شهید سلیمانی با اینکه در قله جایگاه نظامی قرار داشت و از سوی فرماندهان روسی و حتی پوتین به عنوان «ژنرال» نامگذاری شده بود اما ساده‌زیستی و مردمی بودن آن شهید، زبانزد خاص و عام بوده و هست.

وی بر لزوم بهره‌مندی از تفکرات شهید سلیمانی با استفاده از وصیت‌نامه، یادداشت‌ها و سخنرانی‌های این شیهد بزرگوار تاکید و ابراز داشت: اگر سیر زندگی ایشان را از کودکی تا شهادت مورد بررسی قرار دهیم، می‌‌توانیم سیره زيست یک قهرمان را به صورت عملی مشاهده کنیم. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار‌ اصفهان عنوان کرد: هرچه بتوانیم شخصیت مردمی، جهادی و مکتبی شهید حاج قاسم سلیمانی را به کل دنیا معرفی و تبیین کنیم قطعا هر انسانی که دارای انصاف و فطرت خداجو باشد، اُنس با این شخصیت می‌گیرد و به عنوان یک الگو برای خودش انتخاب می‌کند.

جان نثاری با بیان اینکه هر مسئولی که بخواهد نزد خداوند و مردم عزیز باشد باید با اخلاص بوده و برای مردم دلسوزی داشته باشد و این‌ها در حاج قاسم نمایان است، تاکید کرد: تلاش‌های دشمنان مکتب حاج قاسم برای حذف نام و یاد این شهید بزرگ از فضای مجازی و رسانه‌ها، مذبوحانه و محکوم به شکست است چرا که حاج قاسم سانسور شدنی نیست و این دست و پا زدن‌ها بیهوده است و این سنت خداوند متعال است که هر کس بر مبنای ایمان به خدا زندگی کرده باشد، عزت ابدی خودهد يافت.

وی خاطر‌نشان کرد: نکته­‌ای که در پایان بایستی بدان اشاره کرد این است که شهید سلیمانی تنها یک الگو در عرصه نظامی و جنگاوری نبود بلکه او برای همه کارگزاران و دست­ اندرکاران اداره بخش‌­های مختلف کشور و برای آحاد ملت عزیز ایران مخصوصا جوانان برومند این سرزمین یک الگوی جامع اخلاقی، فکری، معرفتی، معنوی و نمونه‌­ای برجسته از مدیریت جهادی­ است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها