جان فدا/ فعال رسانه در استان گلستان:

جبران شخصیتی مثل سردار «سلیمانی» یک قرن زمان می‌برد

«شهابی» گفت: شخصیت سیاسی و نظامی و اجتماعی و فرهنگی شهید «سلیمانی» یک شخصیت بی‌بدیلی است و شاید جبران این شخصیتی در کشور ما یک قرن طول بکشد.
کد خبر: ۵۶۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ - 31December 2022

جبران شخصیتی مثل سردار «سلیمانی» یک قرن زمان می‌برد

«ولی‌الله شهابی» فعال رسانه در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ‌در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: در خصوص شخصیت سردار «سلیمانی» ورود پیدا کردند شاید جفا به حق و هویت این شخصیت باشد چون زبان ما از بزرگی این اسطوره تاریخ قاصر است که بتوانیم شخصیت این سردار بزرگ را در جملاتی خلاصه کنیم. 

شهابی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در برهه‌ای از زمان قرار داشتیم که نقش این بزرگوار را به شکلی از طریق رسانه‌ها و موقعیت‌های مختلف انقلاب اسلامی درک کردیم و برای ما محسوس بود.

وی بیان کرد: ابعاد شخصیت سردار «سلیمانی» را هم در حوزه فردی و هم در حوزه اجتماعی باید تحلیلی داشته باشیم، سردار «سلیمانی» در صحنه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت، وی شخصیت مؤمن و ولایتمدار بود و ولایتمداری به معنی عام کلمه و لقلقه زبانی نبود و در سخنرانی که داشتند عطر شمیم ولایت در کلام وی مشخص بود و دفاع از ولایت و ولایتمداری را برای خود اطاعت میدانست و عبور از ولایت را برای خود گناه میدانست و تا پای شهادت نیز اینگونه بود.

فعال رسانه گلستان اضافه کرد: در نگاه سیاسی خود جریان زدگی نداشت و این به معنی آن است که از جریان‌های سیاسی داخل نظام عبور کرده بود و به جریان سیاسی بزرگتر از مباحث داخلی می‌اندیشید و فرامرزی فکر می‌کرد و به جغرافیایی ایران اسلامی محدود نمی‌کرد.

شهابی ادامه داد: شهید سلیمانی همچنان که‌اندیشه جهانی داشت شخصیت ظریف در محرومیت زدایی را از خود نشان داد و ارادت به خانواده شهدا داشت، عشق به شهادت این شهید بزرگوار موضوعی است که باید به آن اشاره کنیم، برای سردار سلیمانی مردن ننگ بود و شهادت نوعی زیستن برای آینده به شمار می‌رفت.

وی ابراز داشت: شهید سلیمانی در زمان حیات خود و چه پس از آن نقش هدایت‌کننده داشته ‌و در دوران دفاع مقدس نقش هدایت‌گر را به خوبی از آن شهادت بودیم و پس از شهادتش این نقش پررنگ‌تر شده و بسیاری از شبهه‌ها و جریان‌های فکری که شهید سلیمانی برای تشخیص درستی و نادرسی و عیار و معیاری بود برای اصحاب نظام و نگاه شهید در همه عرصه‌ها یک نگاه عیجابی و گشایش بخش بود و به‌امید خود عمل می‌کرد.

فعال رسانه گلستان متذکر شد: وی اثبات کرد که با دسته بسته می‌توان شنا کرد، می‌گفت عاشقی هستم که در این دریای‌ امید و تکلیف باید شنا کند و بصیرت بی‌بدیل شهید «سلیمانی» در تحول مسائل سیاسی شاید در حلقه نخست مسائل کشور بود و در تحلیل مسائل سیاسی نقش تعیین‌کننده داشت.

شهابی ابراز داشت: تصمیمات مقطعی برای جلوگیری از داعش باعث شد که دشمنان را از صحنه خارج کند، سردار «سلیمانی» در دانش نظامی چه از نظر آفندی و چه پدافندی در کشور حرف نخست را میزد، ژنرال‌های آمریکایی وی را به عنوان شخصیت نظامی قابل احترام می‌شناختند و شاید در برخی موارد از وی الگو می‌گرفتند و از این جهت شخصیت سیاسی و نظامی و اجتماعی و فرهنگی شهید «سلیمانی» یک شخصیت بی‌بدیلی است و شاید جبران این شخصیتی در کشور ما یک قرن طول بکشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها