جان فدا/ با مشارکت دانشگاه عالی دفاع ملی؛

همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی برگزار می‌شود

سردار مرادپیری از برگزاری همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه عالی دفاع ملی با سخنرانی برخی از فرماندهان نظامی و وزرای دولت خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 01January 2023

همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «هادی مرادپیری» دبیر همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی از برگزاری همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با سخنرانی برخی از فرماندهان نظامی و وزرای دولت خبر داد.

وی در تشریح اهداف و ضرورت برگزاری این همایش اظهار داشت: با گذشت سه سال از جنایت بزرگ «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار دل‌ها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، همچنان شاهد پدیدار شدن ابعاد نوینی از نفوذ اندیشه، آرمان و مکتب آن شهید گرانقدر در منطقه و جهان هستیم.

دبیر همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با تأکید بر نقش مجاهدت سردار سلیمانی در دوران حیات پرافتخار خود و همچنین تأثیرگذاری مکتب شهید سلیمانی پس از شهادت وی در تغییر هندسه قدرت و ایجاد نظم جدید جهانی خاطرنشان کرد: بحران مشروعیت آمریکا در غرب آسیا و ایجاد بستر‌های اخراج آنان از منطقه و تغییر هندسه قدرت و نشانه‌هایی که از تغییر نظم سابق جهانی و شکل‌گیری نظم جدیدی در دنیا دیده می‌شود، محصول بیش از دو دهه مجاهدت سردار سلیمانی در جبهه بین‌الملل مقاومت اسلامی و آثار شهادت وی و یاران او به شمار می‌رود.

سردار مرادپیری افزود: برای درک این رابطه و تبیین این موضوع مهم، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه عالی دفاع ملی، همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی را برگزار می‌کنند.

دبیر همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی در تشریح محور‌های این همایش گفت: شهید سلیمانی، امنیت «مردم پایه»، نقش شهید سلیمانی در سپرسازی بین المللی و منطقه‌ای جبهه مقاومت، چرایی فرهمندشدن سیره سلیمانی در عرصه بین المللی، نقش «عقلانیت» و «مدیریت» در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و مدیریت بحران، شهید سلیمانی و سبک زندگی اسلامی، شهید سلیمانی و نظام ولایت فقیه، نقش «عدالت» و «معنویت» در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و جذب حدأکثری، شهید سلیمانی در صحنه تغییرات عظیم و موازنه قدرت محور‌های این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین در این همایش برای نخستین بار در کشور از درس مکتب سلیمانی که به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه جامع امام حسین (ع) و سایر دانشگاه‌های معتبر کشور تدوین شده و در سیر مراحل تصویب وزارت علوم قرار گرفته است، رونمایی خواهد شد.

سردار مرادپیری در پایان گفت: این همایش با سخنرانی سرلشکر «سید یحیی (رحیم) صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» رئیس داعا (دانشگاه عالی دفاع ملی)، «فالح فیاض» رئیس جنبش بسیج مردمی عراق، «احمد وحیدی» وزیر کشور، حجت‌الاسلام و المسلیمن «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و جمعی از اندیشمندان جهان اسلام در تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۱ در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار