جان فدا/ وزیر جهاد کشاورزی:

حاج قاسم نقش آفرینی موثری در جهان اسلام دارد

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه حاج قاسم نقش آفرینی موثری در جهان اسلام دارد، گفت: سردار دل‌ها هم مدافع امت اسلام و هم مدافع ملت ما بود به همین جهت یکی از مهم ترین عامل وحدت ملت‌های اسلامی محسوب می‌شد.
کد خبر: ۵۶۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ - 01January 2023

حاج قاسم نقش آفرینی موثری در جهان اسلام داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در همایش کارمند طراز مکتب شهید سلیمانی که در مرکز همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر غذا برای جوامع بشری نقش بسیار مهمی پیدا کرده که جنگ اوکراین این نقش را پر‌رنگ‌تر کرد البته پیشتر فقط بحث امنیت غذایی مطرح بود، اما در سال‌های اخیر این امنیت غذایی جایگاه خود را به حکمرانی غذا داده به همین دلیل غذا به وسیله استیلا تبدیل شده است.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه در این حکمرانی دولت‌ها با ارز و ملت‌ها ر ا با غذا کنترل می‌کنند، افزود: زمانی‌که ترکیه هواپیمای روسیه را زد همگان بر این تصور بودند که روسیه عکس العمل شدیدی را خواهد داشت، اما چون ۲۰ میلیون دلار غذای روسیه در اختیار ترکیه است، عکس العمل شدیدی را از سوی روسیه ندیدیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز مرکز تولید غذا از مراکز استراتژیک محسوب می‌شود لذا داده آن هم مهم است به نحوی که در کشور‌های قدرتمند، دومین قدرت بعد از حوزه نظامی، غذا قرار دارد؛ پس با توجه به اهمیت موضوع دولت سیزدهم تلاش دارد کرسی نخست تولید غذا در جنوب غرب آسیا را به دست آورد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر پنج محور بنا شده، افزود: یکی از این تلاش‌ها ایجاد امنیت غذایی با الگوی کشت قراردادی است که امروز سطح آن از ۹۵۰ هزار تن کشت گذشته است؛ علاوه بر این جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز دومین محوری مورد توجه است که در این رابطه ۷۰۰ درصد صدور سند اراضی کشاورزی به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

ساداتی نژاد گفت: امروز جمعیت کشاورزی کشور ۲۳ میلیون نفر است که با تلاش این عزیزان امسال هشت درصد سطح کشت گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: حاج قاسم نقش آفرینی موثری در جهان اسلام دارد به عبارت دیگر او هم مدافع امت اسلام و هم مدافع ملت ما بود به همین جهت یکی از مهم ترین عامل وحدت ملت‌های اسلامی محسوب می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نگاه و تفکر بسیجی هنور در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که نمونه بارز آن داشتن شهید و جانباز در اغتشاشات اخیر است که این نشان می دهد وزارت جهاد همچنان یک نهاد انقلابی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار