پیکر مطهر شهید گمنام در خراسان رضوی آرام گرفت

در ایام شهادت حاج «قاسم سلیمانی» پیکر مطهر شهید گمنام عملیات رمضان ‌با حضور اقشار مختلف مردم در استان خراسان رضوی آرام گرفت.
کد خبر: ۵۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 01January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در ایام شهادت حاج «قاسم سلیمانی» امروز پیکر مطهر شهید گمنام عملیات رمضان ‌با حضور مسئولان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در مرکز صدا و سیمای استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم «محسن نصرپور» مدیر کل  صدا و سیمای خراسان رضوی شهید را پیوند آسمان و زمین دانست و اظهار داشت: شهادت، یادگاری فراموش‌ناشدنی و  معیار فضیلت‌ها و آغاز نزدیکی انسان به خدا است که مردان خدا در این راه پیشی گرفته‌اند، ما و همه ملت ایران مسئول و ملزم به حفظ و یاد و خاطره شهدا هستیم، چراکه شهدا و خانواده آنها حق سنگینی بر  همه مردم دارند. این تکریم و گرامیداشت‌ها در تحکیم ارزش‌های انقلاب و اسلام و افزایش پیوند میان نسل‌ها، نقش موثری دارد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی خطاب به اصحاب رسانه هم گفت: ما اصحاب رسانه وظایفی برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت برعهده داریم  و باید مفاهیم و ارزش‌های ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای نسل جدید که این جنگ را ندیده و تجربه نکرده است، با زیباترین زبان در قالب‌های گوناگون برگرفته  از ادبیاتی تعقلی برای این نسل بازگو کنیم.

در این مراسم گروه سرود نوجوانان حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) به اجرای سرود شهید پرداختند و در ادامه «جواد قربان­پور» به مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی برای حاضران پرداخت.

همچنین پیکر مطهر این شهید گمنام از مسجد رضوان تا محل خاکسپاری در محوطه مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی نیز بر دست شرکت‌کنندگان با شکوه خاصی تشییع و همزمان با طنین‌انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر به خاک سپرده شد.

این شهید گمنام در تاریخ مرداد ۱۳۶۱ در شرق بصره و در عملیات رمضان؛ با سن تقریبی ۲۵ سال به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار