جان فدا/ کارشناس مسائل غرب آسیا:

انسجام منطقه‌ای نتیجه هوشمندی شهید سلیمانی است

صدرالحسینی گفت: انسجام منطقه‌ای و جلوگیری از تجزیه کشور‌های غرب آسیا نتیجه هوشمندی حاج قاسم است.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 02January 2023

انسجام منطقه‌ای نتیجه هوشمندی شهید سلیمانی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی، اظهار داشت: بیان ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی که به مدال افتخار داشتن «مکتب» از سوی مقام معظم رهبری نائل شده است کار ساده و آسانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: ایشان از بُعد فردی و اجتماعی، عصاره مکتب اسلام محسوب می‌شدند و به همین دلیل این اسطوره دست یافتنی در ادبیات عامه به مالک اشتر زمان نیز تعبیر شد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه شهید سلیمانی توانسته بود بیش از ۴۰ سال از عمر خود را برای اعتلای اسلام، جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران قرار دهد، افزود: ایشان فردی متعهد نسبت به احکام دینی بود و همچنین توجه ویژه به مسائل مردم داشت.

صدرالحسینی با اشاره به اقدامات سردار سلیمانی در حوزه اجتماعی و مدیریتی، گفت: شهید سلیمانی بیش از ۴۰ سال در مجاهدت فی سبیل الله در فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله و همچنین فرماندهی نیروی قدس خدمت کرد که این مهم نشاندهنده آن است که در حوزه مدیریتی و تدبیر مسائل و موضوعاتی که مربوط به حوزه کاری ایشان بود، بسیار دقیق عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها و عصاره مکتب اسلام را در ابعاد وجودی ایشان مشاهده می‌کنیم که نشاندهنده آن است که آموزه‌های دینی و اهل بیت (ع) در قرن ۲۱ دست یافتنی است و می‌توان با اجرای کامل قوانین الهی در قرن پسا مدرن نیز به موقعیتی رسید که محبوب دل‌ها شد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا در رابطه با ایجاد انسجام منطقه‌ای توسط شهید سلیمانی، گفت: جلوگیری از تجزیه منطقه یکی از اقدامات اساسی سردار سلیمانی بود. امریکایی‌ها به دنبال اقدام خبیثی برای غرب آسیا مبنی بر اجرای طرح تجزیه منطقه به کشور‌های کوچک و بردن همه کشور‌ها به یک آکواریومی بودند که با دستور نظام سلطه به رهبری آمریکا اقدامات خودشان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: نظام سلطه به دنبال اجرای خاورمیانه بزرگ و یا خاورمیانه امریکایی بود که حتی در این طرح که از سال ۱۹۹۵ مورد تأیید مقامات نظامی و سیاسی آمریکا قرار گرفت، قرار بر این بود که هم پیمانان آمریکا مانند عربستان و … به کشور‌های کوچک و به ۷ کشور تقسیم شوند.

صدرالحسینی با بیان اینکه بسیاری از مردمان و حتی حاکمان مخالف حاج قاسم مدیون این انسجام منطقه‌ای او هستند، تاکید کرد: اگر طرح دشمن برای غرب آسیا و استیلای کامل بر همه مقدرات مردم در منطقه به وضوح بیان شود می‌توانیم بگوییم به بخشی از خدمات انجام شده توسط سردار سلیمانی در حوزه انسجام منطقه‌ای رسیده ایم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از طرحی که در سال ۱۹۱۶ میلادی توسط پیروزمندان جنگ اول جهانی و تقسیم منطقه غرب آسیا انجام شد، جلوگیری کرد، افزود: امریکایی‌ها به دنبال اجرای پلن دوم آن طرح و تجزیه همه کشور‌های بزرگ منطقه و استیلای همه مقدرات اعم از انرژی، فرهنگ، اقتصاد، دفاع و امنیت همه کشور‌های منطقه بودند که با زحمات شهید سلیمانی این طرح شکست خورد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا مطرح کرد: بخش عمده‌ای از ملت‌های جهان و به ویژه مردم غرب آسیا مدیون زحمات شهید سلیمانی در منطقه هستند.

صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله انسجام منطقه‌ای که شهید سلیمانی به وجود آوردند در واقع هوشمندی ایشان برای حفظ شرایط کنونی و تغییر در هندسه قدرت آمریکا محسوب می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار